Olie bij starten na lange stilstand

• Rien Kuijlen

Heb een Herritage uit 1991 welke nu zo'n 2 jaar stilstaat en het jaar daarvoor wel 150 km gereden heeft.

Nu doet zich het volgende probleem voor:

Bij het starten komt er olie in het luchtfilter en dit loopt er ook uit. Vette boel dus.

De motor slaat vrij snel aan doch ook tijdens het lopen komt er olie uit het luchtfilter.

Komt dit omdat hij lange tijd heeft stilgestaan en gaat dit vanzelf weer over als hij weer wat meer gebruikt wordt of is het een zaak voor de Motorsaloon?

• Bart

Zonde van zo'n motor om hem zo lang stil te laten staan. Rijden op dat ding! Daar zijn ze voor. Anders krijg je dit soort mankementen ja. Maar het zal wel brandstof zijn wat uit je filter komt. Gaat misschien vanzelf over anders carburateur schoon maken.

• Peets HD

na een lange tijd stl staan is dit een vaak voorkomend euvel . even slang loshalen bij het luchtfilter motor laten lopen GEEN GAS GEVEN rustig stationair en als ie uit gezeken is slang terug plaatsen , olie bij vullen klaar .

• Rien Kuijlen

Thanks Peets ga ik proberen.

• Patrick

Ik heb een soortgelijk probleem gehad bij mijn Heritage uit '89. Bij mij kwam de olie uit het overloopslangetje gepist nadat die ruim een half jaar had stilgestaan. Een kenner vertelde mij dat dit komt door het oude onderblok dat onder mijn Evo en ook onder die van jouw zit. Hier zitten kennelijk kleppen in die door het langer stilstaan wat vast komen te zitten waardoor de olie via de overloop eruit kan lopen. Na de motor even stationair te laten draaien, ben ik ermee gaan rijden, daarna er geen last meer van gehad.

• Peets HD

kleppen ?? oude evo ?? ik weet niet waar jij je info vandaan haalt maar of je hebt niet goed geluisterd of de kenner is niet zo'n kenner .

• k-streetfighter

hoihoi

een typische geval van ergens de klok horen luiden en daarna een vreselijke klepel in de nek gekregen hihahihahahahaha