Harleydag Breda

• Eriq

Ben vandaag even richting Breda gereden om een ‘statement’ te maken tegen het afgelasten van Harleydagen.

Was een leuke rit, motor bleef het doen. B)

In Breda waren er om 13:00 uur al veel bikers rond de kerk. :)-D

Mochten zelfs het voetgangersgebied in van oom agent. (tu)

Hier en daar wat gekletst, een biertje gedronken. :)o

Zelfs het weer begreep dat dit een belangrijke dag was. De zon scheen volop.

Thuis gekomen even de nieuwsberichten bekeken. De politie had 150 tot 200 bikers geteld. Nou weet ik natuurlijk niet wat voor telraam ze daar voor gebruiken, maar ik twijfel hier sterk aan.

Ik had het gevoel dat het eerder richting de 300 bikers ging. Over de non-bikers durf ik niet veel te zeggen, maar ik vond het gezellig druk.

Wat is jullie mening?

Is ons doel bereikt?

• roadking05

Nja, er waren zeker wel meer motoren hoor, alleen is een deel pas later op de middag binnen komen rijden.

Ikzelf denk meer aan 500 a 600, maar ik hoorde ook al praten over bijna 1000.

Al met al denk ik dat we een goed signaal hebben afgegeven en de politie mooi in de zeik gezet !!!

Ik hoop dat de burgermeester ( zelf ook aanwezig, dat durfde ie dus wel ) zich gerealiseerd heeft dat ie een uniek evenement uit z'n stad gebannen heeft, dat jaarlijks vele duizenden gelijkgestemden op Harley's en vele tienduizenden bezoekers trok !!!!

Dus gemeente Breda : “ Stel volgende keer niet zo'n absurde veiligheidseisen en hou die politie gewoon buiten het zicht paraat, dan verloopt de Harleydag Breda gewoon zoals ie altijd geweest is, KEI-GEZELLIG !!!!!”

• Jorrit Shovel Mulder

Was er vanmorgen om 11.00 u. Misschien wel als eerste.Vveel loslopende agenten gezien in gele hesjes, Enkele politie voertuigen met gaas voor de ramen. Om een uur of 1 werd het drukker toen de Goodfellas binnen kwamen gereden. Reed nog iemand met zijn motor op een paaltje maar die heeft hem wel weer aan de praat gekregen. In de loop van de middag werd het gezellig druk. Ik denk dat er toch zeker meer dan 300 motoren waren. Als het niet meer was. Prima statement afgegeven door Harley minnend Nederland.(tu)

• Bolo

Leuker als “normaal”,.

Geen opdringerige verkeersregelaars en EHBOers met fluorvestjes. Blauw was heel tolerant, je mocht de motor parkeren in het wandelgebied.

En als bonus; voldoende plek op het terras zonder live muziekherrie. Eigenlijk een topdag.

http://www.youtube.com/watch?v=CXjh2LOb-rc

• Yup

“ Bikers ” - “ Non-bikers ” ????

Hoe interpreteer ik die kwalificatie`s ?

• donny

Hallo,

ik ben er gisteren ook geweest.

ik ben het helemaal met Bolo eens.

misschien is het wel goed de harleydagen officieel af te schaffen.

doordat de kijklustigen ( lees toeschouwers, aapjeskijkers) wegbleven was het veel gezelliger voor de motorrijders.

eigenlijk zijn de harleydagen hiervoor ook bedoeld, dacht ik

groeten donny

• USA John

BIKER

NON-BIKER

• Konijn

Gelukkig dat ik nu weet waar ik dus niet bijhoor. Maar eigenlijk wist ik dat al.:D:)-D

• deg1er

nou ik ga nu twijfelen waar ik bij hoor :D:D

• Bert

Huh? :S

Vroeg iemand heaumeau plaatjes? :(