Goes afgelast

• Gerry

En weer 1 afgelast met dezelfde drogreden: …bron de telegraaf…

De politie verwacht een treffen tussen de rivaliserende motorclubs Satudarah en Hells Angels in het Zeeuwse Goes. Daarom heeft burgemeester René Verhulst van Goes besloten het auto- en motorevenement All American Sunday op 4 september af te gelasten, zo liet hij donderdag weten.

Er zijn al enige tijd spanningen tussen de twee motorclubs. Twee weken geleden werden daardoor in Amsterdam al 56 leden van Satudarah opgepakt. Dat liep uit op een confrontatie met de mobiele eenheid.

Verhulst vertelde dat de politie niet voldoende mensen op de been kan brengen zonder dat dat op andere plekken in Zeeland tot minder politie leidt. „Door de recente ontwikkelingen tussen de motorclubs betekent het een fors risico als ze komen”, vertelde de burgemeester. Daarom geeft Verhulst geen vergunning af.

De burgemeester, die vorige week woensdag voor het eerst hoorde van de risico's, heeft de organisatie woensdag op de hoogte gesteld en volgens hem begreep die het besluit.

• Boy

Wil alles en iedereen best geloven, maar nu vind ik het toch wel een beetje te ver gaan, met alle respect voor iedereen.

Waar praten we hierover? HA en Satudarah; hoeveel leden hebben beide clubs in Nederland? Misschien een 500 in totaal?

Ga normaal gezien niet zo snel naar dat soort evenementen, maar heb een zoon van 12 jr. die helemaal “gek” is van die Big Wheels; ben al vaker dus naar die American Days geweest met hem……….. Hij vindt het schitterend, samen met z'n vader; ik trouwens ook. Een henna tattoo, een zak frites met mayo met de vingers eten op de grond zittend, zich wat vergapen aan al dat “moois”; pa die alles weet, die alles kan….. Zo lekker langs mijn neus zeggen, Oli, kijk eens wat een mooie vrouw, dat was wat voor jou! Hij gieren van het lachen en thuis het gelijk vertellen.

Hoe moet ik hem dat nu uitleggen dat het overal STOPT en niet doorgaat. Hij is verdomme sneller en beter met dat hele internet gebeuren. Sta je daar, “ja, jongen, het gaat niet door! Er zijn in Nederland een 500 leden van 2 motorclubs die ruzie hebben (en ik altijd maar zeggen ”motorrijders helpen elkaar altijd…, we hoeven niet bang te zijn als we stilvallen met de bike")

Nee, ik vind het om bovenstaande reden heel jammer; geef hun de ruimte links of rechts in de polder waar ze elkaar eens goed te lijf kunnen gaan…… maar dat zal wel te simpel gedacht zijn.

• ruud

Als nou 2 partijen zeggen dat ze geen ruzie hebben,waarom blijft iedereen dan herhalen dat ze wel ruzie hebben?

• ruud

Oja,iemand er al over nagedacht dat twee weken geleden in Amsterdam gewoon uit eten was om de nieuwe chapter.

Ik wel!

• thollanderke

Jammer om te horen dat Goes ook niet doorgaat ben er een paar jaar oprij naar toe geweest en was altijd bere gezellig.>:D<

• Rob

Dit begint zo langzamerhand te lijken op ‘'burgertje pesten’'.

Het wordt nu toch echt tijd dat de HA en Satudarah een stap naar voren doen en ingrijpen. Het begint nu toch echt negatief op hen af te geven. Dat is mijns inziens ook de hele bedoeling van deze handelwijze van de gemeentes. De strategie is volgens mij om zoveel negatieve opinie te genereren door het afgelasten van evenementen, dat de mensen zich op een gegeven moment tegen de HA en Satudarah keren. Jammer dat de burger weer als ‘'Jan joker’' gebruikt wordt. Dit zouden we eigenlijk moeten stoppen.

Kunnen we binnenkort niet gewoon een tafeltennismeeting houden, ergens in een stad in NL, waar iedereen ‘'toevallig’' met de Harley naartoe gaat? Hebben we ook een Harley-dag.

Groet, Rob

• k-streetfighter

hoi gewoon niks meer organiseren en gewoon bv de eerste of tweede zaterdag vd maand een bepaald centrum volzetten met motoren, zeg vanaf uur of 4 dan zijn de kroegen en cafes etc etc ook open

nl wordt een dictatoriale democratie

mvg klaas, t is maar een idee hoor

• Kris

Juist, gewoon doen waar je zelf zin in hebt, doen zij ook!

• USA John

kennelijk hebben mensen nog steeds een uitnodiging nodig om iets te ondernemen….

beetje fantasieloos….

Dit topic is gesloten, er kunnen geen reacties meer worden geplaatst.