supertrapp uitlaat

• stefan

Dag Jan,

Ik heb zelf ook supertrapp uitlaten op mijn EVO.

Ik heb echter geen plaatjes op de einddemper.

Gewoon een endcap, met daarin een gat in het midden.

Daarbij kun je, bij mijn uitlaten tenminste, de demping ook minderen door de wol om je dempers te minderen.

Ik heb hier ongeveer 1/3 deel vanaf gehaald.

Bij stationair lopen en constant toerental geeft dit een rustig aanvaardbaar geluid en bij het open trekken van je gashendel begint ie flink te brullen.

Ik vind die plaatjes persoonlijk niet mooi, maar dat is mijn smaak.

Mzzl en groetjes

• jan

gasten allemaal bedankt voor de tips….. heb ze er gister uit gehaald, maar bij zitten er geen plaatjes in, heb dempers uit 1 stuk, alles er uit nu, maar hij maakt nu wel errug veel geluid ha ha, misschien als ik de end caps er weer op zet, iets minder?????

• arno

jan Schreef:

——————————————————-

> gasten allemaal bedankt voor de tips….. heb ze

> er gister uit gehaald, maar bij zitten er geen

> plaatjes in, heb dempers uit 1 stuk, alles er uit

> nu, maar hij maakt nu wel errug veel geluid ha ha,

> misschien als ik de end caps er weer op zet, iets

> minder?????

Errug veel geluid ????? Een HD ???? >:D< :D

• Wallie

Zoals je omschrijft heb ik toch het vermoeden dat je een supertrapp hebt zonder het eerder omschreven “disc-systeem”

maar met een vaste demper en verder niets. De endcap wordt gemonteerd dmv 6 inbusboutjes en dat kan volgens mij niet met

de uitlaat die je hebt. Endcap niet te verwarren met de diverse vormen van optionele uitlaatuiteindes.

Kijk maar eens naar onderstaande link hoe dat met die discs werkt.

Wallie

http://forums.supertrapp.com/showthread.php?t=1515

• jan

ja wallie, dat klopt… heb gewoon vaste dempers uit 1 geheel, denk dat er niks anders op zit om ze er weer in te doen, en dan maar kijken voor een paar andere???

• martin

hi folks,

in vervolg op gisteren kan melden; het geluid is met 10 disc's (of plaatjes) in elke pijp fantastisch voor een injectieblok ( 1587 cc) .

Dat wel rekening houdend met gegeven dat ie nooit zo mooi kan worden als m'n vorige EVO carburateurbak met S E pijpen natuurlijk.

Olie temperatuur na 20 km was nu 72 oC en na zelfde snelweg rit met na 50 km 92 o C. ; dus nauwelijks lager dan met de standaard pijpen.

Hij accelereert langzamer met wel veel smeuiger of vloeiender zo men wil.

Ben benieuwd of ik nog moet finetunen met HD systeem of Vosselman. Weet iemand daarin raad?

• Rob Limmen

eigenlijk moet je bij elke verandering aan het uitlaat systeem ook veranderingen aanbrengen aan het inlaat systeem. dat wil zeggen dat je de toevoer van lucht moet afstellen aan de afvoer hiervan. dit gaat het beste op een testbank. het zou namelijk zomaar kunnen dat je motor na een aanpassing aan de uitlaten veel te rijk of te arm loopt. of je het doet moet je uiteraard zelf weten, ik noem het maar even op.

greetz rob

• Kees

Wees verstandig en laat m gewoon tunen met t Vosselmansysteem- is wel zijn behoud!

succes!

• J-P

Heeft er iemand ervaring met open end caps ??

Heb nu dichte met platen , maar ben benieuwd wat het wordt als er open end caps op zitten.

Het moet geen dragpijp geluid worden , maar het mag van mij best wel wat luider.

Gr, J-P.

• stefan

zie mijn reactie eerder.

ben zeer tevreden.

mzzl en groetjes