supertrapp uitlaat

• jan

ik heb een vraag over supertrapp uitlaten die onder mijn roadking zitten,vind ze net niet genoeg brullen, kan ik gewoon de dempers er uit halen zonder dat ik problemen krijg met het motorblok?deze heeft trouwens een carbarateur. en is dit zelf doen? alvast bedankt

• Bart

Zitten toch van die demontabele platen achter je dempers? 1 voor 1 weg halen en proberen. Kan geen kwaad voor je blok hoor. Ik rij al jaren helemaal zonder dempers. Nooit problemen gehad, zelfs niet met de smeris.

• Wallie

Wanneer je uitlaat voorzien is, al dan niet zichtbaar, met schijven op het uiteinde voorzien van een dichte endcap, dan kun je door schijven toe te voegen

de geluidsproductie verhogen. Je tegendruk in de uitlaat wordt dan wel minder. Het is de bedoeling een compromis te zoeken tussen

uitlaatgeluid, tegendruk en soepel vermogen in de lagere toerentallen. Teveel schijven wellicht ook verlies van vermogen. Zonder endcap is hetzelfde als

een dragpipe. Als uitgangspunt voor een 2/2 systeem is met 12-16 schijven te beginnen.

Wallie

• bau

bij mijn oude shovel had ik ook supertraps en alle ringen eruit geknikerd

liep er prima op

bij evo en tc weet ik niet of dat ook zomaar kan

maar voor de tegendruk zijn er van die cupjes die je tussen de uitlaat poort en uitlaat plaatst

• k-streetfighter

haha nu voor en tegenstanders van de beroemde cupjes, kom maar op t begint weer hahahaha

• electra_glidejos

Heb niks tegen cupjes, houd van alle maten van A tot DD!!!

• bau

ojee

ik heb weer wat verkeerds gezegt

haha:D

• k-streetfighter

van die cupjes houdt ik ook electra glidejos

• martin

Heb nu op m'n ultra CEGlide de olie temperatuur gemeten bij gebruik standaard uitlaten. temp was na stevig werken 98 o C.

Morgen plaats ik de supertrapp's met elk 10 plaatjes ,die ik kocht, en ga opnieuw meten wat de temperatuur wordt op dezelfde wijze als vandaag.

Als ie armer loopt moet ie heter worden denk ik. Ben benieuwd wat de uitslag wordt.

• ron

Hoi

Doe je dan links 1/3e minder plaatjes dan rechts of beide zijden gelijk?

grtz

R