ervaring met landport accu

• USA John

ik heb t al een paar keer eerder gezegd,wat erg belangrijk is bij een accu voor HD's is de hoeveelheid startamperes (Cold Cranking Amps oftewel CCA) een accu can leveren.Dit moet boven de 300 ampere zijn omdat het grote blokken zijn met slechts 2 cylinders trekken ze tijdens t starten zo je accu leeg als ie niet genoeg vermogen heeft.Let hier dus op bij aanschaf!

• Konijn

Lekker een originele HD accu nemen. Ik heb er 1 van meer dan 7 jaar oud die ik uit voorzorg vervangen heb en nu op mijn zitmaaier zit en na een winter stilstaan nog geen krimp gaf bij eerste start. Succes bij je keuze.

• Gijs

hoi USA John,

hier had ik ook op gelet, volgens internet had mijn accu 310 cca. startstroom van harley is gewoon te groot. ga kijken voor odyssey, svr of orgi HD. mijn vraag, welke kan ik het beste nemen? heb je advies voor me.

gr GIjs

• Gijs

hoi konijn,

bedankt voor je reactie, daar heb ik wat aan. al is orgi HD wel duur. heb je ervaring met odyssey of SVR?

gr Gijs

• Konijn

Ik heb er nu een svr opzitten en die is tot nu toe ook prima. Zit er nu bijna 1 jaar op. Dacht toen dat de HD accu op was na zoveel jaar en had haast anders had ik weer een HD genomen. Bleek dat de dynamo kapot was.

• Rob

Gijs: ik weet niet waar je vandaan moet komen, maar ik haal mijn accu's altijd bij Accuhandel Utrecht (http://www.accuhandel-utrecht.nl/). Die doen alleen maar accu's. Hebben er veel verstand van, geven goede service, en hebben alle modellen op voorraad. Doe er je voordeel mee.

Voor de volledigheid: ik heb er geen aandelen, ken de jongens verder niet, ben er gewoon heel erg tevreden over.

• Rf

Hoi Gijs,

Heb 2x een origineel in mijn shovel gehad, 1x 5 jaar en 1x 4 jaar mee gedaan.

Daarna 2x landport, 1e 4 jaar meegedaan en de 2e zit er nu ook bijna 4 jaar in.

Prima dus en scheelt ook nog eens 50 prct

Naar mijn ervaring waren de HD accus -uit de USA- 15 jaar geleden van betere kwaliteit.

Ik zou zo weer een Landport kopen.

Suc6

• Bolo

Ik zou een AGM type accu kopen. Merk maakt niet veel uit. Meer vermogen, en kunnen beter tegen te hoge spanning en ontladingspieken.

De originele H-D AGM accu's zijn heel goed. (Absorbed Glass Material). Na 4 jaar + onderhoud met de druppellader C-TEK en Optimate, en heb ik nog een startspanning van meer dan 1200AH.

Mijn vorige HD accu was na 7 jaar nog top.