steekas

• bau

hoi ik kwam toevallig deze advertentie tegen

zie hier onder

Splinternieuwe 3/4 inch (19mm) assen voor de FL (Ultra, Touring, maar ook natuurlijk de Fatboy, en Streetbob) voorvork modellen met nieuw model lagers, van na 2008. (met 1 inch klemstuk)

Nu kan dus iedereen met oudere types wielen (3/4 inch, oftewel 19mm) rijden!!! In de nieuwe(re) types voorvork!!

•Afmetingen: Lengte 33cm, Klemstuk diam. 28,5mm en diam. asgat (moer zijde) is 19mm.

is wel een uitkomst kun je alle wielen plaatsen die je wilt en ben je niet meer afhankelijk van de 1 inch steekas

maar vraag is is dit wel veilig

want je gaat van orgineel 25 mm naar 19 mm

groet bau

• k-streetfighter

hoi ligt eraan van welk materiaal t gemaakt is

japanners de dikke race fietsen van paar jaar terug rijden met 19mm holle voorwielassen van aluminium, das dan wel heel taai spul maar ok( t draait moeilijker af dan staal en rvs bv)

Als t van een geronnommeerd merk is zal t wel goed zijn lijkt mij

mvg klaas

• bau

19mm holle voorwielassen van aluminium

dat het houd

zou denken dat dat ook zo afbreekt als een cocktail prikker

maar vraag me af waarom latere modelen over zij gegaan naar 25 mm vooras en achteras 19 mm

weet wel mijn oude electra had ook gewoon een 19 mm steekas voor

terwijl het lediggewicht zwader was dan de roadking die ik nu heb

• k-streetfighter

t is geen karwei/gamma of pisbakken aluminium hoor

denk dat ze er wat andere bestanddelen bij mieteren en dat t daardoor ongelofelijk sterk wordt ook taai

trouwens een holle as is sterker dan een massieve, maar das wtb kundig wel te onderbouwen

mvg klaas

• k-streetfighter

persoonlijk zou ik niet kleiner gaan, groter wel

begrijp ui t je verhaal dat t dragende gedeelte vd as waar de bout/moer zit kleiner is gemaakt of alleen t schroefdraad gedeelte?

maar ik kan je een as draaien van staal die zelfs op je fiets al buigt zeg maar en de zelfde as draaien die onder een olifant op twee blokjes niet buigt zeg maar

t is allemaal wat overdreven vertelt maar om t verschil ff aan te duiden

t verschil zit m in t materiaal dat je er voor gebruikt of dat er voor gebruikt is

een wiel as moet eigenlijk van zgn assen staal staal zijn watever dat ook mag inhouden maar t zit m in de ingredienten die er bij gevoegdt (bv koolstof stikstof etc etc chroom mangaan silicium )

worden in t smelt/ bereidingsproces van ijzer en de eventuele behandelingen daarna

dussssssssssssssssss, succes verders, mvg klaas

• bau

in de voor poten zit links voor een gat van 19 mm en de rechter voorpoot heeft een gat (klemstuk) van 25 mm

links voor draagt het wiel op 19 mm en rechts op 25

dit schijnt een as te zijn net als de orginele 3/4 inch (19mm)

maar de klemstuk is 1 inch (25mm) in plaats van 19 mm

dus als men een orgineel 25 mm as af zou draaien tot 19 mm en voor het klem stuk de 25 mm ongedeerd laat ben je er ook

maar treed er geen struktuur verandering in het materiaal op tijdens het afdraaien?

• k-streetfighter

hoi als t een geharde as is wel want dan draai je t geharde gedeelte er af( over t algemeen hard men niet door en door omdat dan t geheel te bros wordt en breekt t af alszijnde glas

alles wat aan temperatuur onderhevig is veranderd van structuur, t is alleen van belang hoeveel temperatuur je erin brengt ivm moluculaire structuur veranderingen haha , ook dat is wtb technisch te onderbouwen

dan zal t wel geen probleem zijn, ivm t klemgedeelte en t schroefdraad gedeelte

• USA John

wat denk je zelf? als t door een bedrijf op de markt wordt gebracht zal t heus wel grondig getest zijn,1 flinke schadeclaim en ze kunnen wel opdoeken,zit niemand op te wachten natuurlijk….

• bau

ja klopt

maar weet dus niet of de aanbieder een bedrijf is

en waarom is zo'n as niet door hd leverbaar

• k-streetfighters

hoi waarom bouwt harley geen streetfighters!!!!!!!!