Welke is eigenlijk het beste motorblok van de twee,
Een late evo of een twincam van de huidige generatie?
En dan bedoel ik probleemloze km's bij normaal gebruik.
Zelf denk ik dat ik beter ben met mijn '98 evo dan dat ik
mij nu een nieuwe zou kopen.
Je moet gewoon naar je geest luisteren , als je denkt dat je '98 EVO beter is, ga dan bij die EVO blijven houden .
In die 49 jaren dat ik al Harley heb gereden vanaf , Zijkleppers - Iron Head - Sjofel - Evo & TwinCam , dan is de laatste het beste van allemaal . Als ik je mag aanraden neem maar gelijk de “Screamin Eagle” , en dat is nog beterder . SUCCES !!!
Wawan Mangku Schreef:
——————————————————-
> Je moet gewoon naar je geest luisteren , als je
> denkt dat je '98 EVO beter is, ga dan bij die EVO
> blijven houden .
> In die 49 jaren dat ik al Harley heb gereden vanaf
> , Zijkleppers - Iron Head - Sjofel - Evo & TwinCam
> , dan is de laatste het beste van allemaal . Als
> ik je mag aanraden neem maar gelijk de "Screamin
> Eagle" , en dat is nog beterder . SUCCES !!!
Goed onderbouwd!
de EVO is de beste zeker weten ken genoeg twincams met hun ketting aangedreven nokkenas waarvan de lagers na 20000 km weg waren
sommige nog vroeger sommige later ,en ze worden zo heet op een heel korte tijd dat je er vanzelf eieren kunt op bakken ik praat hier van ondervinding he
zelf een streetbob van 2006 gehad en vlug weer verkocht man het draait als een brommer met die injektie pf geen echte harley meer man heb 15 jaar een evo gehad
nooit problemen mee gehad ,straffer nog ben nu in het bezit van een schovel nog een echtere harley ,laat je niks wijs maken rik hou je evo maar
gr jos
Hoi,
Ik heb een 2003 Twincam. met 35000 mls. Probleemloze motor. Heb wel bij 30000 mls de nokkenaskettingen vervangen door tandwielen want de schoentjes van de kettingen zijn bij early Twincams een probleem (tot ca 2004), al waren die bij mij eigenlijk niet echt op. Natuurlijk ook wat andere nokkenassen. Het ding loopt ontzetten mooi en laat me nooit in de steek. Heb er Shortshots met niks dr in, onder en een screamingeagle luchtfilter. Is ook nog met carburateur.
Ik denk dat je bij welke harley dan ook een paar aanpassingen moet doen om hem te krijgen zoals je hem hebben wilt.
Heb nu ook een 2007 Electraglide Standard met zes bak en die is nog helemaal standaard. Ding loopt soepel, 140km pu met nog geen 3000 toeren, maar wordt idd wel warm. Maar als ik hier andere uitlaten, en ander luchtfilter op zet en een dynajet dan loopt dat ding ook heel anders en veel bruter. (en lagers ook in de gaten houden….)
Deze discussie is hier op het forum al vaker gevoerd, dus even de zoek-functie gebruiken, dan kom je nog interessante info tegen.
Ik heb een '99 EVO, en ben hier zeer tevreden mee. Wel gekieteld natuurlijk, Stage I, en dat gaat als de brandweer. Ik heb wel eens op een TC gereden, en dat is toch anders. Was een early model (pre-04), en natuurlijk is een andere motor altijd even wennen, maar het rauwe van de EVO t.o.v. de TC spreekt mij meer aan.
Veel succes bij je keuze.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?