de juiste band voor m'n '76 Electra Glide

• Sietse

Moest er toch maar een keer van komen; een nieuwe voor- en achterband op mijn '76 Electra Glide.

Ik verneem graag van jullie welke band het he-le-maal is, of welke band ik juist met een hele grote boog moet ontwijken ;).

Alvast bedankt.

Groeten, Sietse

• Saks

heb zelf hele goeie ervaringen met Avon Venom maar ook met Maxxis (stuk goedkoper), Metzeler Marathon vond ik ook prima maar voelt wat ‘harder’, ik kan wel eens kijken hoeveel km ik met die banden deed. De Avons plakken goed. Check novarota.nl of mynetmoto.de of pneus-online.nl eens, kan veel in prijs schelen

• Sietse

Saks Schreef:

——————————————————-

> heb zelf hele goeie ervaringen met Avon Venom maar

> ook met Maxxis (stuk goedkoper), Metzeler Marathon

> vond ik ook prima maar voelt wat ‘harder’, ik kan

> wel eens kijken hoeveel km ik met die banden deed.

> De Avons plakken goed. Check novarota.nl of

> mynetmoto.de of pneus-online.nl eens, kan veel in

> prijs schelen

Hey Saks,

Bedankt voor de info. Zou leuk zijn als je na kunt gaan hoeveel km's je met die banden deed.

Ook bedankt voor de linkjes.

• Saks

ruim 23000 km met n Maxxis achterband (160 breed). Ik weet niet of ik t van de Avons en Metzelers heb bijgehouden

• Saks

zag net dat die Maxxis nog wel een paar duizend km mee had gekund maar had ik voor de zekerheid voor de vakantie gewisseld, de vooband deed t veeeeel langer trouwens. Metzeler Marathons zitten er nu ruim 15000 km op en die gaan zeker zo lang mee aan t profiel te zien. Als ik t me goed herinner heb ik met n Avon achterband ooit 30000 km gedaan maar toen was ie ook wel tot de draad versleten. Ik vind t profiel van de Maxxis banden iets beter bij n shovel passen.

zie hier: http://motoren.marktplaats.nl/onderdelen-harley-davidson/471036277-maxxis-m6011-white-wall-wide-white-wall-banden.html

• Sietse

Hey Saks,

Had al gehoord dat Avon Venom goede banden zijn, maar wat jezelf ook al schrijft, dat profiel is niet echt shovelstijl. Conti Milestone schijnt ook goed te zijn.

En die Maxxis, nog nooit van gehoord, kunnen we natuurlijk ook es proberen.

• k-streetfighter

hoi niet shovelstyle??????????

t gaat er toch om dat je goede grip hebt bij droog en nat wegdek

hoe langer een band mee gaat kwa kilometrage des te harder hij is/wordt kwa rubber samenstelling en dat heeft of geeft een mindere grip op t wegdek

succes verdrs, mvg klaas

• Sietse

k-streetfighter Schreef:

——————————————————-

> hoi niet shovelstyle??????????

> t gaat er toch om dat je goede grip hebt bij droog

> en nat wegdek

> hoe langer een band mee gaat kwa kilometrage des

> te harder hij is/wordt kwa rubber samenstelling en

> dat heeft of geeft een mindere grip op t wegdek

> succes verdrs, mvg klaas

Moi Klaas,

Dat een goede grip bij zowel droog als nat wegdek het allerbelangrijkste is, ben ik helemaal met je eens.

Maar kijk nou eens naar de Venom (http://www.avon-tyres.co.uk/motorcycle/venom) en de Milestone (http://www.conti-online.com/generator/www/nl/nl/continental/motorfiets/themas/motorfietsen/custom/milestone/milestone_nl.html). Dan moet je het toch met me eens zijn dat die Conti beter lijkt bij een '76 Electra Glide als de Venom. Die laatste ziet er wel heel racy uit. Toch? En als het verschil tussen deze 2 types niet echt groot is, lijkt mij de Conti dus een “betere” keus.

Bedankt voor de info van dat harder worden. Dat wist ik dus niet.

Groeten,

Sietse

• Bolo

Als je voor goede rijeigenschappen gaat kies dan een moderne band. De Avon + Roadking komt bijzonder goed uit de test. http://www.motorradonline.de/de/motorraeder/tests/dauertests/dauertest-abschlussbilanz-harley-davidson-road-king/90733

Zelf vind ik op de Roadking de Metzler Marathon goed rijden, stijf karkas en een goede stabiliteit.

• k-streetfighter

hoi daarbouw ik ook streetfighters meer keus betere grip hihahiha

en daar komt bij dat t een persoonlijke keuze is, iemand die zweert bij conti, dar hoeft de volgende niet mee overweg te kunnen of er een slechtgevoel bij hebben, en daar bedoel ik mee t gevoel dat je terugkrijgt via de band

mvg klaas