stuurslot demonteren

• Patje

Na weken van blijkbaar verwittigingen dat mijn stuurslot op mijn DYNA Superglide 2009 een probleem had was het vandaag zover.

Motor keurig op stuurslot gelegd en kwam een uurtje later terug wil het stuurslot afzetten en kon niet meer links of rechts draaien, resultaat sleutel geblokkeerd en pin van het stuurslot nog half uit.

Nu zou ik dat graag demonteren en een nieuw insteken maar ik kom er zo direkt niet uit hoe ik het oude kan demonteren.

Kan er mij iemand vertellen hoe ik dat slot er kan uithalen.

Mvg

Patje

• hendrik

hallo patje,ik heb hetzelfde meegemaakt met mijn elektra glide van 1993.bij mij zit het stuurslot in het contaktslot,de pin van het slot was afgebroken en ik kon geen kant meer op.ik heb dit opgelost door de plaats waar de pin in het frame valt,een soort potje,af te slijpen zodat de pin er uitviel dat was de enige mogelijke manier.ik weet niet of bij jou motor het stuurslot in het contaktslot of in het frame zit,als ie in het frame zit lijkt de enige manier uitboren.ik hoop je dat je eruit geraakt.MVG hendrik

• dirk

spuit het slot goed in met slot spray en probeer het dan weer rustig met je sleutel te openen

• Patje

Mijn stuurslot zit spijtig genoeg (of misschien wel gelukkig) op het frame, ondertussen heb ik met WD 40 wel de sleutel los kunnen krijgen en pinnetje is ingetrokken waardoor ik kan rijden.

Maar ja het slot werkt niet meer dus zal moeten kijken hoe ik het eruit kan halen en vernieuwen of gewoon niet meer gebruiken.

Patje

• k-streetfighter

hoi werkt dat niet t zelfde als t verwijderen van een huis slot dat je in een bepaalde sleutelstand een pal voor een gat draait waardoor je t slot zelf kunt verwijderen

mvg klaas