klapperende 'batwing'

• Tuur!

Hoewel eerder nooit problemen te hebben gehad, zit er na een flinke tocht door de Duitse heuvels een vervelend klapperend geluid in het scherm van mijn streetglide.

Ook heb ik het idee dat het scherm veel meer trilt als voorheen, vooral duidelijk te zien aan de bibbers van de spiegels.

Heeft iemand ooit met dit ‘probleem’ te kampen gehad, en nog belangrijker; is er iets aan te doen?

En ja, ik weet dat trillingen bij de Harley horen, maar dit gaat net wat verder….

groeten Tuur!

• electra_glidejos

Zijn je silentblocks nog goed en vast?

Alle bouten op je blok vast?

Bandenspanning goed?

• Pete

Kan zijn dat 1 van de beugeltjes aan de binnenkant van je batwing los zit of afgebroken is….is gemaakt van all american pisbakkenijzer en door het trillen breken die nog weleens. Even de wing openschroeven en je ziet meteen of dat het euvel is, 5 minuten werk, succes!

• Eriq

Heb toevallig vorig weekend mijn badwing er af gehad.

Alle boutjes rond je scherm even loshalen, koplamp losmaken.

Als het goed is zitten er vier klemmetjes met een boutje. Daar kun je bij via de opening waar de koplamp hoort te zitten.

Waarschijnlijk is er één van die boutjes los ‘getrilt’.

Zijn heel wat boutjes en moertjes die los moeten, maar daar zit zeer waarschijnlijk wel het probleem.

Met dit weer een leuk klusje om te doen. Succes!!

• Tuur!

Hey Pete,

Bedankt voor je tip!

Nadat ik de wing eraf had gehaald, bleek al snel dat beide beugeltjes gescheurd waren.

Bij een bouwmarkt dikke gegalvaniseerde strip gehaald en netjes gebogen naar de gewenste vorm.

Daarna gemonteerd en klaar was ik.

Het trillen en klapperen is nagenoeg verdwenen.

gr. Arthur

• Pete

Graag gedaan, blij dat je probleem is opgelost!