Fat Boy

• Freddy

Ik ben op zoek naar een Fat Boy. Nu heb ik al veel op internet zitten te zoeken, maar is er onder jullie iemand die mij aan kan geven waar ik extra op moet letten? Met andere woorden: heeft een Fat Boy zwaktepunten die extra aandacht voor inspectie nodig zijn? Ik rij al 23 jaar voor mijn werk op diverse japanners en wil al jaren prive een Harley. Na lang sparen wil ik mijn centjes goed investeren. Weet wel wat van motorfietsen, maar ben een leek op het gebied van details van een HD. Graag adviezen.

• Korblaut

hé Freddy, als je uit brabant komt adviseer ik je South East in Heijen

ben daar vaste klant, maar die jongens rijden ook zelf en geven je goed advies en nemen alle tijd voor je

gewoon een top zaak

• dirk

hoi Freddy ik kom uit wageningen en heb ook goede ervaring met South East in heijen

• USA John

ik zou voor een late EVO gaan,geen twincam,voor de rest gewoon de standaard zaken,geen overmatige olielekkage,geen speling op wielen en balhoofd,loopt ie mooi regelmatig zonder al te veel mechanisch lawaai,bij proefrit kijken of ie mooi egaal doortrekt en of de remmen probleemloos werken,start ie vlot,algehele staat en km. stand……

• Freddy

Hallo Brabanders, nee kom niet uit de buurt. Hoor goede dingen over de gezelligheid daar, maar ik kom uit het noorden. Heb er trouwens geen moeite mee om een stuk te moeten rijden om bij een goede Harleyzaak te komen, dus ik ga er vast kijken! Bedankt voor de tip.

Waar het mij nu om gaat is als ik een Fat Boy particulier of bij een bedrijf wil kopen, waar ik bij een Fat Boy extra op moet letten. Misschien dat iemand wat weet?

• Freddy

Hoi John, thanks. Zo te zien dus geen specifieke zwakke punten. Zie alleen dat je geen twincam adviseert. Kun je ook de reden geven?

• jacco

mogguh freddy

een maat van me die heeft een fatboy te koop, die hij vanwege een dubbele hernia niet meer kan rijden

alleen is het een fatboy showbike met behoorlijk veel skulls en heel mooi special paint werk

fiets is 100% ok

ik zou je zijn mail-adres kunnen geven

Gr. J.

• Freddy

Moi Jacco, ik ben uiteraard benieuwd naar de fiets! Zou graag zijn mailadres krijgen. Weet alleen niet oftie in mijn budget past, maar dat zien we dan wel. Skulls etc. is wel erg gaaf.

• jacco

w.fris@kpnplanet.nl

niet teveel gaan kwijlen hoor (:P)

Gr. J.

• sjors

verdiep je eerst eens goed in die HD-dingen die van belang zijn ,

Wendt je vooral tot technische mensen met veel HD-ervaring , die een onafhankelijke mening hebben .

Kijk uit voor adviezen van enthousiastelingen die hun best doen je te laten geloven dat uitgerekend datgene het beste is waar ze zelf op rijden .

praat ‘ns met HD-monteurs ( da’s dus niet peppie of kokkie , die trots 1 X per jaar zelf z'n eigen bougietjes verwisseld )

bezoek eens open dealer-zondagen en praat met doorgewinterde HD-rijders die buiten staan ( je haalt ze er zo tussen uit ),…dwz,…die met geaffecteerd kakkerig gelul en stropdas , mooie kleertjes en keurige fancy motorkleding laat je links liggen .

bezoek met name de HD-workshops ,…die worden gerund door doorgewinterde vakmensen !

ben je een rijke stinkerd ,…..dan laat je je vrouw die motor en vooral de kleur maar uitzoeken :D ,….loop je op scheef afgesleten schoenen, en in een verschoten spijkerbroekkkie ( net als ik ) dan is het bovenstaande de wat betere manier .