storing??? Hellup!!!

• CHRIS

Hallo, mijn softail custom van '88 heeft een rare klote :- kwaal!!

Ik heb het idee dat hij soms ineens op maar één cilinder loopt. Dit gebeurt dan tijdens het rijden. (En volgens mij bij extra warm weer.)

Stationair loopt ie dan wel normaal, maar zo gou ik maar ietsje gas geef is het van pruttel de pruttel.

Zo rij ik dan maar kalm aan weer naar huis.(tja!!)

Echter als ik hem dan gewoon weer neer zet zonder er ook maar iets aan te doen. En hem een paar uur of een halve dag laat staan. Kan ik bv zo weer Parijs op en neer zonder panne.

Het rare is dus dit doet hij niet bij elke rit. Maar soms al na een paar km. of bv na 100 km. en soms dus ook helmaal niet!?

Nieuwe bougies en bobine hebben dit probleem niet verholpen.

Hij is bij een harley zaak weet ik hou vaak “gerepareerd” op dit probleem. Nieuwe bedrading en weet ik veel wat nog meer allemaal. Ze hebben van alles geprobeerd, zelf een nieuwe carb. €€€!

Wie o wie heeft a.u.b. enig idee wat dit kan zijn? Elk idee is welkom!!

vr gr Chris (dr is wat mis!)

• Peets HD

Hallo chris , als ie bij een harley shoppie of meerdere gerepareerd is kan je niet verwachten dat je hier het goude antwoord krijgt , ik wil best wel is voor je kijken maar zomaar vertellen wat het is gaat mij ook niet luken , ik kan natuurlijk wel alle waarschijnlijke oorzaken hier opschrijfen maar dat is van bobine tot hangende klep en dan ben ik wel een tijdje aan het schrijfen .

• Marcel

Beste Heer

Ik heb gisteren de hele dag gereden stilgezet bij de dealer en na 3 uur weer huiswaarts gegaan maar bij het de straat inrijden stopt de motor er ineens mee en krijg hem niet meer aan de praat heb wel spanning op de bobine maar als ik er een boegie uithaal en tegen het blok hou krijg ik geen vonk met starten zou u mij kunnen helpen wat ik het beste kan doen.

Volgens mij krijg hij wel benzine want bij het uittrekken van de choke ruik ik hem maar start niet.

Zie graag een bericht van u terug.

MVG marcel

• Peter

Hallo Chris,

Ok, laat ik een alvast 1 idee deponeren.

Weet je zeker dat alle rubbers aan het spruitstuk goed dicht zijn?

Zoals jij het beschrijft lijkt het mij valse lucht.

Als deze rubbers net zo oud zijn als je motor zou ik ze vervangen.

Groeten,

Peter