Benzine verbruik.

  • stefan

    1:24 is wel degelijk haalbaar.

    Ben vorig jaar naar Luxemburg gereden en dat was 256km.

    Ben met een volle tank weg gereden en heb de tank bij 248km weer vol gegooid.

    Er kon toen bijna 10,5 liter benzine in.

    Mijn tank bevat vol 13,5 liter en nog steeds niet op reserve.

    Durfde de motor niet zo leeg weg te zetten, zodoende toch maar even vol gegooid.

    Het is een EVO blok, cv carb, teardrop luchtfilter en supertrapp half open mean mother short shots 2in2.

    Ik weet het niet zeker, maar volgens mij een sproeierbezetting van 185-45.

    mzzl en groetjes

  • sjors

    verrijkings-schuifje wel gangbaar ,…dwz: komt ie wel helemaal terug ?

  • electra_glidejos

    Het probleem! zit hem in je mikuni Hs42 carb, gaat als 'n speer maar kost dan ook wat in brandstof. Wil je een zuiniger verbruik moet je terug naar een org. cv carb waar je de sproeiers op aanpast.

    Sportster 1200 met mikuni hs 40 loopt ook 1 op 10, ligt veel aan je eigen rechterhand.

  • sjors

    nou ,…dat geloof ik niet ,…dat kan nooit 1 derde deel uitmaken 8-)

    ….draai een color-tune in die motor en kijk of 't mengsel rijk staat,….

    ….en hoe zien je bougie'tjes er uit ? ,….zwart en nat soms ?

  • Peets HD

    ik denk dat je even opnieuw moet rekenen

  • LP77

    1 op 10 is niet best.

    Ik heb een street glide stage 1 afgesteld door Vosselman en rij bij koud weer 1:18 en bij warm weer 1:20. Hij staat nu rijker afgesteld dan standaard maar verbruikt toch minder. Standaard zat ik op 1:16.

    Even na laten kijken zou ik zeggen.

  • Marcje

    Heb ook een Mikunie 42 op mijn Sportster 1200 gehad maar eraf geknikkerd. Toen verbruikte motor 1 op 15 als ik erg zuinig reed, maar meestal zo'n 1 op 12. Heb nu een CV die goed afgesteld is en met dezelfde rijstijl verbruik ik nu gemiddeld 1 op 20. Een goede carburateur en afstelling doet wonderen en is wel fijn met een 10-liter tankje.

    Gr. Marcje

  • stefan

    1:23,6 toch???

    ik kijk niet op een halve km, haha!

  • ron

    Evo 85 met s$s super e, loopt zo'n beetje 1 op 20, ben een rustige rijder

  • sjors

    Ik heb het verbruik significant omlaag kunnen brengen van 1 : 16 naar 1 : 32 ,

    door mijn vrouw te laten douwen op de rustige trajecten .

    Het bespaart niet alleen benzine ,…maar ook dure crash-diëet-troep als modifast ,

    en geld voor de weight-watchers ,…..bovendien krijgt ze d'r fraai gevormde kuiten van .

    echt een aanrader :D