slepend geluid voorrem twin cam 2003

• Peets HD

sory ja helaas wat voor rem klauw dan ook , als je de voorfork goed heb aan gedraait met de goede bussen dus zonder spaning blijft er maar 1 ding over de remklauw uit simmen , ik moet je wel vertellen dat standaard komt het weinig voor dat je iets moet veranderen .heb je orginele remklauwen kijk dan of er niks fout is gegaan ik heb personlijk no nooit problemen gehad met orginele rem klauwen .

• heartbeat

Het probleem met slepende remmen is iets wat je niet altijd helemaal weg krijgt maar wat er heel vaak fout gaat is het vast zetten van het voor wiel ik zie dagelijks dat men rijdt met een verkeert vast gezet voor wiel waar door de remmen veel meer slepen slijten en de motor zwaar loopt soms als je de motor op krikt kan je niet eens het wiel los rond laten draaien

Het volgende controleer eerst of je voor wiel als je de motor heb op gekrikt gewoon kan laten ronddraaien is dit het geval en slepen de remmen dan nog kan je schuine kantjes aan je blokken veilen zodat de harde opstaande kant niet direct langs de schijfloopt.

loopt je wiel erg zwaar dan het volgende waarschijnlijk is je wiel niet in de juiste volgorde vast gezet

draai de grote moer van je as los daarne de twee boutjes onder aan je veerpoot die de as afklemmen beide los controleer of je wiel nu wel ronddraaid nu de juiste volgorde ze nu de moer van je as vast en hou deze met een dikke schroevendraaier tegen door het gat in je as

als je deze op juiste spanning vast heb zitten dan zet je de 2 moertjes onder aan je veerpoot vast soms lijkt het alsof je as nu niet goed zit dmv de afstand van je as of bussen het lijkt dan alsof hij verder naarbinnen moet maar dit is echt niet zo dmv deze werk volgorde zit

A je as op juiste spanning en veziek je je lagers niet en

B je trekt de voorvork niet naar elkaar toe waardoor je ook de schijf op zijn juiste plek staat en je remblokken nomaal zullen slijten en je voorwiel soepel kan rond draaien weerstand zal hij altijd hebben maar bij een goei draai moet hi toch wel gewoon zijn rondje kunnen draaien

heren suc 6 en ik hoor wel of het gelukt is

grt rob

• John

Hallo,

Ik heb alles al gedaan, remblokken nagekeken, alles proper gemaakt, schuine kanten gevijld, nieuw olie in de rem, ontlucht, wiel losgemaakt….. mijn remmen blijven echter een slepend geluid maken, de rempomp werkt nochtans heel soepel en toch… Denk dat het de ziekte van het beestje is…

Groeten,

John.

• Peets HD

wat is een sleepend geluid , remblokken hoor je natuurlijk altijd wel slepen .als het wiel soepel draait wat is het probleem dan ?

Maak je niet druk en als je er echt vanaf wil moet je de Oringen in de caliper vervangen voor vierkante O ringen .

klinkt gek maar anders weet ik het ook niet uit te leggen .

• John

Ik heb net op het internet even gekeken zie http://www.youtube.com/watch?v=95S07dyE-po

Het ronde deksel met bevestigingsschroef voor het vastmaken van het binnenste remblok zit niet op de remklauw van mijn Fatboy.

Het betreffende fimpje is wel van een Sportster, maar de remklauw ziet er net hetzelfde uit.

Weet iemand of dit wel of niet op een Fatboy zit??

• Peets HD

ja het binnenste remblok zit gewoon vast met een plaatje en een boutje , als die bij jou er niet op zit onbreekt er een nogal niet overbodig onderdeel als ik het zo even mag formulieren , hahahaaha

• RKing

Heartbeat,

Uw werkwijze volgorde heeft mij geholpen.

Scheeld zo een paar mm.

Super tip.

Groeten