slepend geluid voorrem twin cam 2003

• j.schoenmakers

Beste mensen,

Wat kan ik doen aan het slepende geluid van mijn voorrem? Het betreft een roadking van 2003. Heb alles al goed schoongemaakt. De cilinders komen goed vrij. Remblokken zijn nog nieuw. heb al kopervet op de achterkant gesmeerd. Heb wel gemerkt dat het vastdraaien van de klemboutjes van de wielas aan de rechter vorkpoot, een groot verschil kan zijn als je de vorkpoot wat heen en weer beweegt.

Je hoort het vooral goed bij lage snelheden, ondanks de open uitlaten.

• stefan

Heb je dat alleen met ingetrokken rem?

Dat heb ik namelijk.

Zo gauw ik de remhendel inknijp begint ie te “zoemen”.

Heb er net nieuwe blokjes op en heb het idee dat het minder is, maar het zit er nog steeds.

Mzzl en groetjes.

• klaas

hoi

misschien trek je voorvork onderpoten wat scheef bij t vastdraaien vd as

mvg klaas

• sjors

Als je de motor op een krik hebt staan ,….kun je dan misschien een beetje zijdelingse speling aan het wiel bemerken ?

• Peets HD

wat bedoel je met voorpoot heen en weer bewegen ?

ik bedoel als je eerst de vooras aandraaid en dan het halve maantje vast zet en dan de vooras natrekt zit er als het goed is geen beweging meer in .

• Patje

Ik heb juist hetzelfde met mijn Dyna van 2009 alles perfect, nieuwe blokken gestoken en ineens lucht in de leidingen die niet meer eruit te krijgen is zonder nochthans de nippel open gedraaid te hebben, piepen wat ik met kopervet heb kunnen oplossen maar dat slepen krijg ik er ook niet uit.

Ik begin te vrezen dat het gewoon een probleem met de blokken zelf is

Patje

• klaas

hoihoi

over t bewegen vd voorvork

heb t zelf paar x meegemaakt dat de onderpoot mee schuift over t gladde gedeelte vd as, ik dacht zelf dat de boring in de onderpoot te krap was of dmv oxidatie de as daar wat dikker was geworden

daardoor werd de as of poot niet genoeg van elkaar gelost en trok je de ondeerpoot mee naar binnen

as iets afgedraaid andere vulbus gemaakt en klaar weer iets opgelost

maar t komt voor

t betrof wel een poot waar ipv de losse halve maantje een klembevestiging opzit/zat gelijk vd balhoofdplaten op japanners bv

mvg klaas

• j.schoenmakers

Als je het halve maantje nog niet helemaal vast hebt zitten, dan kun je de poot wat over de as heen zijdelings heen en weer bewegen een paar mm. Dat beinvloed dan het slepen van de remblokken, als je het wiel draait.

Ik denk zelf dat de oorzaak zit in de nieuwe bevestiging van de klauw bij de Twin cam op de vorkpoot. Dit is nml een vaste verbinding. Bij de evo's kon je de klauw nog wat bewegen waardoor de remblokken beter vrij komen.

Er zijn nu ook 4 remzuigers per klauw. Als er eentje niet goed los komt, is er al een probleem denk ik. Maar het slepende geluid blijft irritant.

• Peets HD

ow zo bedoel je , inderdaad kan je het dan heen en weer bewegen maar dat is niet de bedoeling , de poten moeten zonder spaning vast gezet worden dus ook het halve maantje , dan ga je de remklauw uitsimmen .

als voorpoten met spaning gemonteerd worden krijg je verkeerde slijtage .

Overigens ik weet niet wat voor remcaliper je gemonteerd gen maar een billet6 maakt meer geluid als een 4 als je begrijp wat ik bedoel , dar moet je mee leren leven .

gr peet

• J.Schoenmakers

Ok, bedankt. Maar wat bedoel je met uitsimmen? Moet ik dan vulringen gebruiken van een bepaalde dikte?

Er zitten trouwens de originele HD remklauwen onder (4 zuiger model 2003)

Gr. Jan