snelkoppeling tank

• Pete

Even ter info….

Had afgelopen weekend een behoorlijke benzinelekkage aan de snelkoppeling onderaan de tank van mijn 2003 ElectraGlide.

Oorzaak: O-ring kapot in de snelkoppeling van de slang. Onnodig waardeloos klotesysteem, waarom een snelkoppeling maken aan een tank die er echt nooit afgaat.

Actie: nieuwe O-ring erin en klaar (bedankt voor je goeie service Peet! Hij lekt geen druppel meer.)

Nou zitten er in de tankaansluiting ook nog 2 O-ringen en de diepst zittende moet je dus ook vervangen, anders blijft ie toch nog lekken (weet je dat ook weer Peet B)-) da's een klein ringetje van 10mm x 1,5mm.

Waarom schrijf ik dit nou voor jullie op? Omdat volgens de Authorized Harley Dealer je dus een nieuwe slang nodig hebt van 95 euro, want “die O-ringen zijn niet los te verkrijgen, alleen als complete set….” en da's dus echt dom gelul van die heren. :X Misschien is het effe zoeken naar de juiste maat O-ringetjes, maar het is de moeite waard en het kost geen reet.

Nou, dan ga ik nu maar eens lekker zuipen, want ik heb nou toch geld zat overgehouden….:)-D

Groeten,

Pete

Rotterdam

• Peets HD

geen dank , weer geregeld …..

• Geert

Wat is de maat van het o-ringetje wat om de slanaansluiting zit?

• campohenkie

heb het zelfde probleem gehad nadat ik mijn tank er af had gehaald maar je kan die ringen gewoon bij centraal in veghel kopen hoor …….en nu geen problemen meer met lekkage…

• Pete

…..da's dan nieuw, want vorig jaar (want zo oud is dit topic al….) probeerden ALLE authorized Stealers mij te naaien met zo'n onnodige complete slang…..ik ga er dus ook nooit meer heen, want het enige wat ze willen is het geld dat ik in mn zak heb, het interesseert ze gewoon geen reet wat er mis is met je bike, als ze maar kunnen verdienen. Nu hoef ik er al helemaal niet meer heen met mijn ouwe Shovel, want dat is toch wel zo'n raar ding…..“hahaha nee meneer voor dat soort Harleys hebben wij niks in huis” Ik ga dus fijn naar locale shoppies, die willen ook verdienen maar daar voel ik me in ieder geval niet genaaid! :D