Even ter info….
Had afgelopen weekend een behoorlijke benzinelekkage aan de snelkoppeling onderaan de tank van mijn 2003 ElectraGlide.
Oorzaak: O-ring kapot in de snelkoppeling van de slang. Onnodig waardeloos klotesysteem, waarom een snelkoppeling maken aan een tank die er echt nooit afgaat.
Actie: nieuwe O-ring erin en klaar (bedankt voor je goeie service Peet! Hij lekt geen druppel meer.)
Nou zitten er in de tankaansluiting ook nog 2 O-ringen en de diepst zittende moet je dus ook vervangen, anders blijft ie toch nog lekken (weet je dat ook weer Peet B)-) da's een klein ringetje van 10mm x 1,5mm.
Waarom schrijf ik dit nou voor jullie op? Omdat volgens de Authorized Harley Dealer je dus een nieuwe slang nodig hebt van 95 euro, want “die O-ringen zijn niet los te verkrijgen, alleen als complete set….” en da's dus echt dom gelul van die heren. :X Misschien is het effe zoeken naar de juiste maat O-ringetjes, maar het is de moeite waard en het kost geen reet.
Nou, dan ga ik nu maar eens lekker zuipen, want ik heb nou toch geld zat overgehouden….-D
Groeten,
Pete
Rotterdam