Torque Hammer uitlaat voor sportster vanaf 2004

  • Dombo

    Mijn 48 is proefkonijn voor het ontwikkelen van een nieuwe uitlaat:

    Graag jullie mening over het vermogen en het design……

    De laatste resultaten (11-02-11):

    Okay today we tested the final production version. This means that we don't change anything anymore on the sizes of the inner tubes, lenght and bends.

    We can from here make the final production version. After also making the final fuel and timing map, that little 48 pulled:

    - WITHOUT DB-KILLER 81.9 HP at 6059 RMP and 110 NM at 3381 RPM on the rear wheel

    - WITH DB-KILLER 83.6 HP at 6281 RMP and 108 NM at 3063 RPM on the rear wheel

    The Stock bike made 57,4 HP and 92 NM of Torque.

    WE GAINED COMPARED TO STOCK WITH OUR TORQUE HAMMER 26.2 HP AND 16 NM WITH DB-KILLER

    WE GAINED COMPARED TO STOCK WITH OUR TORQUE HAMMER 24.5 HP AND 18 NM WITHOUT DB-KILLER

    Here is the graph with and without db-killer:

    In the graph above, you can see very good what happends with removing the db-killer. The Midrange is getting very strong and you loose some top end HP.

    With the db-killer installed you gain some top end power and loose some midrange. I don't change this because it is not so easy to make agood db-killer without loosing a lot off power.

    In the picture below you see I use 4 pieces of 02 sensors, 2 in the bike stock place and 2 to control the ECM with incorrect way of working.

    The Harley Davidson EFI system is not working always as it should be, that is why i correct the ECM with my own measurement with the 2 wideband sensors. It is a lot of work like this but once it is running it runs beautiful.

    Lees het complete artikel hier

  • walvis

    dat vermogen klinkt best goed vind alleen het design van de demper vind ik niet zo mooi.

    dit is mijn mening hoop dat je er wat mee kan.

  • CrazyK

    Wow, vermogen is indrukwekkend.

    En het design, tja, bochten lijken toch wel een beetje spaghetti, beetje soepeler verloop naar de demper zo nice zijn. De demper doet me een beetje denken aan de deegrollers van de eerste Goldwings. No offence, maar dat is mijn mening.

  • yep

    Ik zou de demper 15 graden schuin omhoog maken.

    Zeg maar, zelfde schuinte als de bovenste beltrand.

  • Peets HD

    ik heb er ook 1 galast van de week voor een sportie , ik hou meer van wat straker en grondspeling , dat was het probleem eigelijk van de klant .

    ik weet niet een foto hier in te zetten vandaar ff zo .Deze heeft ook sensoren maar zijn wel weggewerkt , ik heb ze gewoon aan de binnenkant gelast .

    http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-Q336SWAY.jpg

  • VDM

    Kwa design … lelijk … mijn mening ;)

  • Jetze

    Het disign is spuuglelijk. Plaats de demper in een hoek tussen de onder- en bovenkant van de belt. Maak dat “bochtje” voor de demper recht en het ziet er geheel anders uit. Met andere woorden: Volg de bestaande lijnen van jouw bike en het ziet er een stuk beter uit.

    Yust my 2 cents.

  • Peets HD

    zo hehe geukt staat er op , nee sorry dat van jou ziet er niet echt super uit . als ik me zo mag uitdrukken .Dan nog de censoren die aan de buiten kant zitten , nee geenj optie .

  • gert61

    he peet die uitlaat voor die sportie is echt super ziet er goed uit

    nou ken jo…… weer gaan liggen door de bochten en zijn sportieve rijgedrag

    weer op pikken

    grtz gert.61.

  • USA John

    beide niet mooi en als je hard of plat wil gaan koop je een Buell voor een scheet en 3 knikkers…..