booster op ontsteking

• Rudi

hallo,

Ik denk eraan om op mijn shovel 1200 met kontaktpuntontsteking een booster te plaatsen, je weet wel een soort elektronische ontsteking met behoud van de kontaktpunten. Ik heb ooit zoiets op een auto gehad, in de tijd dat ook auto's nog op kontaktpuntjes liepen, en was er toen heel tevreden over.

Heeft er iemand ervaring mee op een shovel, of loont het niet de moeite ?

• wyb

ik rij al 15 jaar met zoon ding,

de vonkjes zijn feller en je kunt jaren met een set puntjes,

er loopt maar 4 volt doorheen dus ze branden nauwelijks in.

succes

• Peets HD

gewoon dyna s kopen daar doe je veel beter aan .

• wyb

een dyna is GEEN shovel

• rudi

Ja Peet dat zo'n dyna s ontsteking goed is, daar ben ik van overtuigd, maar wat voor mij het voordeel van zo'n booster is, is dat als het ding eens de geest laat, dat je dan met het ompluggen van enkele stekkers je, jezelf weer kan depanneren, en is waarschijnlijk ook veel goedkoper, maar dat zoek ik wel even op.

• Peets HD

dyna kost niet zo veel en je kan altijd een grondplaatje met puntje mee nemen , maar ga er maar vanuit als je een 4,7 ohm supercoil van accel monteerd bij een dyna s dat je geen problemen krijgt .

• Peets HD

slimpie ………

• rudi

heb de prijzen eens opgevraagd, en ja zoveel duurder is zo'n dyna s niet, en zoals je zegt, een grondplaatje meenemen is natuurlijk ook maar een kleintje. 'k zal het in ieder geval overwegen.

bedankt .

• peter

wat kan dat zijn booster krijg geen ontsteking

• deg1er

of tweede brommer mee op de aanhanger voor het geval dat :D:D