Import Harley ex USA - info/hulp gevraagd

  • Steven

    Hey iedereen,

    tijdens ons afgelopen verlof hebben mijn vriendin en ik elk een recente tweedehands Harley bij een dealer in Florida gekocht.

    Transport en import ervan lukt me wel, maar ik heb al heel wat tegenstrijdige verhalen gehoord betreffende het al dan niet kunnen homologeren van import-Harleys

    in België.

    Alle info en raad hieromtrent - zeker van mensen die dit zelf reeds gedaan hebben - is dus meer dan welkom.

    Greets en alvast dank !

    Steven & Karine

  • Eric

    Mail je tel.gegevens maar op e.trinthamer@chello.nl

  • gert.61

    als gij hem niet kunt homologeren kent ge er ook niet op zitten met uwe poep

    das balen andere harley halen

    word steeds mooier op het forum

    grtz gert

  • Saks

    of je zet jouw info hier op het forum Eric, dan hebben andere mensen er misschien ook wat aan.

    Hebben ze in Belgie geen RDW achtige instantie met website waarop alle benodigde info te vinden is?

  • U.S. John

    van wat ik begrepen heb is er in Belgie niet echt eenduidige regelgeving voor wat betreft eigenbouw en import maar naar mijn idee moet het toch gewoon kunnen….

    misschien een belgisch forum voor import van amerikaanse voertuigen?

  • Steven

    Er bestaat idd zoiets als de federale overheidsdienst mobiliteit in België,

    maar ik vind heel wat tegenstrijdige info omtrent zelf importeren en homologeren ( gelijkvormigheidsattest nodig om motor in te kunnen schrijven ) ……

    en ook omtrent de hieraan verbonden kosten vind ik heel wat tegenstrijdige info.

    Om al bij duurder uit te komen dan hier eentje te kopen, is wel een beetje zot, dus informeer ik me liever zo goed als ik kan, alvorens domme dingen te doen.

    Dank alvast voor alle reacties/hulp !

    Greets

    Steven

  • chopper

    Tegenstrijdigheden in Belgie? …alé gij, in da schitterend landje van ons…:D

    Is inderdaad ni makkelijk om hier de juiste weg te bewandelen:S

    Greetz

    Chopper

  • The Wall US Bikeshop

    Wij doen niets anders dan import,voor alle Europese landen.

    Ook Belgie.

    Zo juist weer een 1999 Fatboy en een 2008 Fatboy op Belgisch kenteken gezet.

    Vorige maand een 2004 Nightrain Bobber.

    The Wall US Bikeshop.

    Keunenlaan 7

    3930 Hamont-Achel

    200 meter over de grens met Budel (NL)

    Laat maar horen of we iets voor je kunnen betekenen

    06-11627101 John Marshall.

  • Steven

    ondertss twee bikes in UK gekocht en staan al in Brugge (:D

    een 2009 Cross Bones en een Street Bob van 2008

    http://www.mijnalbum.be/Foto-ZN37FTPK-D.jpg

    http://www.mijnalbum.be/Foto-FTA7BNPC-D.jpg

  • Albert B

    ik heb hier hetzelfde probleem en komt nog niet eens uit USA , ik heb mij een zijspan in Duitsland aangkocht ( geen harley ) hij heeft altijd op kenteken gestaan in duitsland , TUV gekeurd en al , krijg hem niet legaal gehomologeerd omdat ze een attest van de construkeur ( Honda ) willen waar ze verklaren dat er aan hun motor een zijspan aan mag , er is geen enkel motormerk dat zoiets gaan geven , ik sta dus met mijn voeten tegen de muur ,heb honda gebeld in verband met het attest , ze begrijpen er niets van , maar geven geen attest , heb al de MAG ingeschakeld en al , geen gehoor , als er niets gebeurd komen er geen zijspannen meer in B binnen. Veel geld dat daar in mijn garage staat …….