Swingarm Speling Touring Modellen

  • Jim O

    Hallo Riders,

    Ik heb vandaag mijn achterwiel verwijderd van mijn 2003 Road King Police en ook de schokbrekers. Ik kan een flinke speling voelen op de swingarm. Zou het volstaan om Stabo's te installeren of is het beter om de lagers te vervangen? De motor heeft 16000 mijlen gelopen….

  • Peets HD

    lagers vervangen is natuurlijk het eerste wat je doet , door de constructie is bekend bij roadking dat de acterkant gaat dweilen dat kan je verhelpen door een stabilisator te plaatsen , dat zorgt er voor dat de rubbers en de lagers een beetje ontlast worden , dus nu is de boel al verzwakt dus je kan beter eerst de boel vernieuwen en als optie een stabilisator plaatsen .

    gr peet

  • Jim O

    Bedankt Peet voor het duidelijke antwoord! Is een True-Track stabilisator beter dan die Sta-Bo's?

    Jim

  • Peets HD

    ik zou het verschil niet weten , mischien dat er iemand hier ervaring mee heeft . De werking van bijde is immers het zelfde , de houdbaarheid en en de gevoeligheid kan je beter aan iemand vragen die er al een paar kilometers op heeft zitten . of mischien weet marchel een duidelijk antwoord hier op .

  • ron

    Hoi!

    Prima ervaring met Throttleup stabilizer gehad op ook Road King ,

    zie www.throttleupindustries.com en dan uiteraard bij de Touring stabilizers

    Succes

    Ron

  • Jim O

    Hey Ron,

    Bedankt voor de link. Deze stabilisor ziet er hetzelfde uit als de True-Track alleen de prijs is stukken lager!!(tu)

    Vandaag even mijn achterbrug naar de dealer gebracht, deze word weer voorzien van nieuwe lagers en rubbers……

    Jim

  • ron

    Hoi1

    Ja, dan heb je die stabo s echt niet nodig hoor- dit is beter.

    succes!

    R

  • marcel

    check ook die van progressive suspension, werkt prima

    en waarschijnlijk iets makkelijker verkrijgbaar.

    Marcel

    BH

  • Jim O

    Yep! Ziet er goed uit en waarschijnlijk makkelijk te verkrijgen via Zodiac dealers in NL. Thanx…(tu)

  • marcel

    Jim O Schreef:

    ——————————————————-

    > Yep! Ziet er goed uit en waarschijnlijk makkelijk

    > te verkrijgen via Zodiac dealers in NL.

    > Thanx…(tu)

    waarom nou weer zooidiac noemen? het was zo'n mooie dag