Kosten onderhoud

  • Peets HD

    ja ja zeker voor ales is de eerste keer maar wel samen met iemand die er verstand van heeft , je zit op twee wielen , spot er niet mee .Wat ik zeg kleine lekage in je remleiding en je komt er op een vervelende manier achter .

  • Gerry

    Peet ik geloof echt dat jij al die dingen doet en nakijkt

    maar het is heel moeilijk om te beslissen waar je je auto/motor heen brengt

    bij heel veel dealers (auto/motors) loopt de werkplaats vol met ROC jochies van een jaar of 17 die niet weten of ze een schroevendraaier aan de dikke of de dunne kant vast moeten houden en die geven jou auto/motor een beurt voor 80€ per uur

    ook hier gaan veel verhalen over dat inj afstellen en dan wordt er ook gezegt dat de meeste dealers er geen kaas van hebben gegeten en dat klopt ook wel

    maar het is toch achterlijk

  • DynaFTW

    je rijd Harley maar het mag geen fuck kosten voor onderhoud en dan laat je hem ook nog poetsen !!!!!!!!!!!!!!

    wat een gelul

    ik sta helemaal achter het antwoord van Peet.

    DynaFTW

  • Seagull / Ad

    gaat ook niets boven lekker poetsen in het zonnetje.

    stukje blues op de achtergrond en een biertje ernaast.

    de geur van benzine en olie .

    beetje ouwehoeren met je motormaatjes.

    doet mij altijd denken aan het nummer van Bruce Glorie Days.

    toen we aan een puchje sleutelden en het plaatselijke bouwterrein ermee onveilig maakten. ( jeugdsentiment!!!)

    Dat niet iedereen zelf zijn Harley onderhoud…..is logisch

    er is ook veel veranderd sinds de Shovel…

    MAAR ‘'LATEN’''poetsen…..?????????????????

  • Eric

    Het verbaast mij dat met vrij grote regelmaat Harley dealers als oplichters worden bestempeld,

    en als vervolgens een dealer zijn deuren sluit dan ‘'regent’' het spijtbetuigingen.

    Ik laat met regelmaat mij ‘'gezicht’' zien bij een Harley dealer (Veghel) terwijl mijn Harley in onderhoud

    is bij een niet harleydealer. Dit zorgt ervoor dat ik altijd vriendelijk te woord wordt gestaan bij de

    offciele dealer en zij ook bereid zijn mij te helpen bij moeilijk verkrijgbare onderdelen, zelfs voor tweedehandse onderdelen.

    Dit terwijl ik mijn Harley rechtstreeks in Amerika heb gekocht.

    En ja, een offciele Harleydealer heeft in de regel hogere vaste lasten voor zijn (luxe) pand, uitgebreide werkplaats

    met apparatuur, originele Harley parts en vast personeel. Hierdoor is hij genoodzaakt om vaak met hogere tarieven te werken.

    Dit staat overigens los van ‘'oplichtingszaken’' die overal helaas kunnen plaatsvinden, dealer of geen dealer!!

    Onderhoud kost geld, het niet laten uitvoeren of onjuist onderhoud (bij gebrek aan zelfkennis) kost kapitalen.

  • klaas

    hoi waar praten we eigenlijk over

    zeg 3l motorolie a tegenwoordig 15 euro = 45 euro

    1 l primair+ 1l versnellingsbakl a 10 euro?= 20 euro

    remvloeistof a 8 euro?

    IS BIJ ME KAAR AL 73 EURO ZO FF OP DE LOSSE DUIM

    dan moet t er nog in en dab ik nog niks gezegd voor de voorvork olie, wielen check, kabels check, oliefilter bandenspanning al gehele indruk ff gauw nalopen of de gangbare lostrilbouten vastzitten, bougies, luchtfilter vervangen of schoonmaken, balhoofd check, spanning primaire ketting, belt of ketting check, eventueel kabels smeren, checken of alles werkt, achterbrug lagering, beschadiging aan kabels, afvoer kosten etc etc etc etc

    en dan ook nog poetsen voor die laatste 90-73= 17 euro

    pffffffffffffffffffff waar praat je over zeg

    als je goedkoper wilt denk ik moet er action olie in

  • Konijn

    Hij vroeg ook niet of het goedkoper kon maar hij vroeg of dat wel kon voor dat geld. Uitgaande van jouw rekenvoorbeeld duidelijk niet.:D

  • U.S. John

    als je regelmatig olie ververst is olie van de Action goed genoeg……

  • Patje

    die 90€ waarvan sprake is ver van veel geld als het bij een dealer gebeurd is, zelfs bij de onofficielle waar ik ga kost het wat meer maar de extreme prijzen van de Harley dealers liggen daar tenminste hier nog heel ver af.

    En ja ik ook de enige keer dat ge mij nog bij een dealer gaat zien is wanneer ik echt niet anders kan of om er een moto te kopen omdat dat nu eenmaal ook moet.

    en dit wegens 3 keer bij 3 verschillende dealers een heel slechte ervaring.

    Waarmee ik zeker geen steen wil werpen naar alle dealers want eigenlijk valt of staat dat met de uitbaters.

    Patje

  • Kris

    Eric, daar ben ik het niet helemaal mee eens. De kleinere werkplaatsen hebben meestal betere apparatuur én meer verstand van het afstellen van je bike.