HD Dag Breda

• Rob

Gisteren naar Breda geweest, voor mij in het verleden één van de leukste HD dagen van het jaar. Gisteren dus duidelijk niet. Ik vond het duidelijk minder dan vorige edities, erg jammer voor de organisatie die erg zijn best heeft gedaan. De hoeveelheid politie en beveiliging gaven me juist geen gevoel van veiligheid, ik vond het schromelijk overdreven en het haalde de ongedwongen sfeer die er andere jaren heerste compleet uit. Enfin, er zal wel een reden voor zijn geweest. We waren met een hele groep, en ik denk dat ik het algemene gevoel vrij goed vertaal met bovenstaande stukje. Voor ons volgend jaar wellicht geen HD Dag Breda meer, sorry!

• mike

Waar jij het over Rob hebt hebben wij niets van gemerkt :?

• marc

Ja, de dag was heel anders, alles lag uit elkaar(door de verbouwde stad?) Geen hele straten meer met HD`s vol geparkeerd, daar een straatje en daar een straatje met beetje geparkeerde HD`s. De kraampjes uit elkaar geplaatst en de bezoekers een eind sjouwen omdat de stad behoorlijk afgezet was.

Rob je hebt gelijk, het zal komen omdat eerdere grote evenement al een verkeerde afloop hadden,en nu dus alles uitelkaar geplaatst word daardoor. Het zal overal minder gaan worden met alle evenementen en z`n vergunningen.

• Ben

Ik ben blij met elke HD-dag die ergens gehouden wordt.

Wees blij dat we ze nog hebben.

Over 5 a 10 jaar zal dat echt wel geschiedenis zijn omdat ze uit milleu-, geluids-, veiligheids- of god mag weten watvoor politiekcorrecte overwegingen niet meer toegestaan worden.

En ja, dat de ene versie niet helemaal lijkt op de voorgaande of andere,..?

Kom op zeg!

We zijn toch geen stelletje ouwe wijven die altijd wat te zaniken hebben !?!

• giovanni Ghiani

Volgens mij ben ik jullie in baarle nassau tegengekomen. ene dude op een gele harley kwam even heel demonstratief voor me staan omdat ik toevallig de straat in reed waar jullie doorheen kwamen. Hij had zich wel even kunnen gedragen in plaats van als een zwakzinnige te lopen schreeuwen. Het is mij nog steeds niet duidelijk wat hij nu wilde, maar een goede reclame is het niet.

• Rob

@Ben: ik zanik niet, ik zeg wat ik er van vond, moet kunnen denk ik, en zeker op een forum. Even on topic: het is niet meer wat het geweest is. En op de heenweg ook al een prent van 90 Euri voor mijn maatje die een sidemount kenteken heeft….

• Peets HD

yep en dat was zeker bij de afslag delft ? toevallig een klant van me ook langs de weg gezet , hij reed mee met een groep harley,s van een man of 10 , voor hem dus ook onbekende .

• U.S. John

je weet dat een sidemount niet is toegestaan,open pijpen ook niet,als je daar een prent voor krijgt is t misschien niet leuk maar niet verontwaardigd doen daarover…..

en ja,de politie is ook op de hoogte van evenementen en profiteert daar al van sinds ze in t leven werden geroepen….

• Kris

Ik vond het evenement nog steeds super maar inderdaad wat ver uit elkaar en wat veel politie.

Dat geneuzel over veiligheid en voorbeelden van andere grote evenementen vind ik persoonlijk echt gelul. Niet te vergelijken met een Harleydag!

Ik kom al jaren op evenementen als deze en heb nog nooit iets meegemaakt wat niet door de beugel kan.

Bij dagen als deze loopt juist alles door lekker elkaar, MC's, complete gezinnetjes, wannabe bikers, noem maar op. Die komen maar voor een ding, brommers kieken, gezelligheid en een biertje drinken met elkaar, helemaal niks mis mee. NOOIT MEER VERGELIJKEN MET DAT HOEK VAN HOLLAND EVENEMENT waar alleen maar opgefokte pikkies komen om herrie te trappen, heeft totaal niks met Harleydagen te maken.

• Rob

@U.S. John: sidemount is in NL wél toegestaan, indien de kijkhoek maar in orde is. Dus een sidemount ter hoogte van de achteras mag wel, een sidemount ter hoogte van achterkant primary wordt niet toegestaan. Bij mijn maatje zat het er tussenin, maar voor oom agent voldoende om er een prent op te kunnen schrijven.