Aanhanger achter Road King

• johnl

de aanhanger heeft toch 2 achterlichten rechts en links? doen ze het allebij niet?

de lampjes zijn dat duplo lampjes oftewel 2draadjes in 1lamp? zo ja dan is de massa goed want ze hebben bijde de zelfde massa.ik zou als eerste even in de stekker kijken en even de lampjes controleren en draaien in de fitting ze maken vaak slecht contact,en misschien is het de bedrading op de motor omdat je zegt dat hij het op de auto wel goed doet.

• marijke3207

Vanmiddag dan eindelijk tijd om te sleutelen.

Zadel van de motor af en de bedrading gecontroleerd. De doorlussen naar de stekker van de motor nagekeken.

Die zitten volgens alle schema's goed aangesloten.

Nogmaals de aanhanger achter de auto geprobeerd (losstaand) en alles deed het bij de aanhanger goed.

Wat is precies het probleem:

- de knipperlichten rechts en links doen het goed.

- de gewone verlichting doet het niet

- met de remlichten gaan zowel de remlichten als de knipperlichten branden. (raar want dat zijn natuurlijk gescheiden draden)

In het achterlicht zitten 2 draden: blauw en rood/geel. blauw is het gewone licht - rood/geel is het remlicht.

Onder het zadel wordt een aftakking gemaakt naar de stekker van de motor.

Mijn ideeen zijn op en ik ga morgen iemand uitnodigen om alles is even door te meten.

Bedankt voor jullie adviezen en ik laat even weten waar de oorzaak heeft gelegen.

Groetjes,

marijke

• marijke3207

Opgelost!!!!

Wanneer het is gebeurd weet ik niet maar de zekering van de verlichting was kapot.

Dit had ik niet verwacht omdat de knipperlichten het wel deden.

Maar nu met een nieuwe zekering doet het gewone licht het wel goed.

Wat betreft het remlichten is de oplossing:

Op de roadking zitten de knipperlichten ook op de remmen aangesloten zodat bij het remmen het gewone achterlicht en de richtingaanwijzers reageren.

Dus is het niet vreemd dat de knipperlichten van de aanhanger ook aan gaan als we de remmen gebruiken.

Ik weet dat het officieel niet mag dat de oranje lichten aangaan bij het remmen maar ik denk maar hoe meer licht hoe beter de mensen achter ons kunnen zien wat we doen.

Ik weet ondertussen alles van de draden/kleuren en aansluitingen dus als er iemand tegen hetzelfde probleem aanloopt help ik die graag.

Jullie allemaal bedankt voor de adviezen.

Wij gaan toeren naar Italië.

Groetjes,

marijke

• U.S. John

en nou maar hopen dat ze in Belgie,Frankrijk en Italie ook niet moeilijk doen over die knipperlichten….

maar ja,dan leer je nog meer…

• Konijn

In ieder geval hard vloeken.:D

• marnix

ik zoek een aanhager voor mijn harley of met harley

• rulez

zoek er eentje met een draaikoppeling (als je motor door de bocht gaat of op de zijstandaard staat draait de koppeling mooi mee) en goede bandjes (high speed).

• Hek

check ff schuring in Assen, Daar heb ik mijn onderstel gehaald. geremd geveerd en draaikoppeling

http://www.tourmaster.nl/