primaire zelf stellende kettingspanner

• johnl

Hoy ik heb een roadking van 1997 dus een evo ,nou heb ik de primaireketting in de winter gesteld volgens onderhoudsboek,afgelopen zondag motor gestart en warm laten lopen,toen ik flink wat gas gaf hoorde ik ineens de primaire ketting rammelen.

open gemaakt en ja het kunstof blok van de spanner in stukken.pas 70.000 km gelopen is dat normaal?

nou zijn er automatische spanners heb ik ooit gelezen,hebben jullie ervaring hiermee? en wat kosten ze

bvd

• Peets HD

Het is niet normaal dat het teflonblok naar de klote gaat , dat komt overigens weinig voor meestal slijt het gewoon .

hydroliche spanner werkt goed ik heb er meerdere in zien zitten , verder zelf nooit geplaatst omdat ik liever het teflon of nylon wat het dan ook is vernieuwd en gewoon met de hand stellen .

• jan pier

je zou es kunnen informeren naar een Hayden M6 automatic chain tensioner

• electra_glidejos

M6 werkt goed heeft als bijkomend voordeel dat hij makkelijker schakelt en iets minder trilt.

Het geeft ook spanners op oliedruk, deze zijn iets duurder.

Zit er bij mij nu 25.000 miles in “Hayden M6”

• Bart van der Meulen

Heb er net hydraulische spanner in laten zetten. De originele was met 40.000 km weggesleten. Veel stoplichten, veel rotondes en veel schakelen. De mijne is gekomen via de HD dealer en heeft een eigen, nieuwe oliepomp met meer opbrengst zodat ook de rest beter gesmeerd wordt. Is een fabrieksitem dat vanaf 2007 standaard wordt gemonteerd op Softails en Tourings.

Wat mij betreft had HD best prijstechnisch meer coulance kunnen betonen bij het ombouwen door een dealer, want nu is het best een kostbaar grapje.

• deg1er

ik heb al 18 jaar een Hayden M6 automatic errin zitten perfeckt

• sjors

Een zeer goeie spanner is de HB125 ,

Dit is een hydraulisch gedempte , onderhoudsvrije spanner,….éénmaal afgesteld , geen omkijken meer naar ….

deze is uitgerust met een plunjer die van onderen onder-gedompeld in het oliebad van de primair-kast geplaatst is,…