koppeling komt niet vrij in versnelling

• marco

hallo prikkers ik heb orginele controles op mijn softail 99 evo gezet.

nu koppelingskabel afstelllen en klaar dacht ik.

maar na het stellen vd kabel komt ie wel goed in zijn vrij, maar als ik de handle inknijp en schakel naar zijn 1 of 2 valt ie al in zijn versnelling dus hij blijft dan niet in zijn vrij..

weet iemand wat het probleem kan zijn hiervoor had ik er namelijk geen probleem mee.

mvg marco

• Peets HD

eerst de koppelings stift stellen , dan de kabel en +/_ 5mm vrijeslaghouden als je de kabel strakhoud met je hand . niet te veel priolie er in ?

gebruik je wel de oude primary caincase lub of die nieuwe troep van harley ? platen vet , blijven ze niet plakken ?

• marco

misschien dat de platen blijven plakken dat verwacht ik eigenlijk zelf ook.

is het dan gewoon olie eruit en goeie nieuwe olie terug erin??

• Peets HD

nee je moet de platen echt ontvetten , ik doe het altijd met remreiniger of nog beter is trichloor maar dat is niet meer te krijgen .je hoef je platen er niet uit te halen , wel verstandig is om je prikast deksel er even af te halen want anders blijft er ontvetter in zitten .

ff een T rap om je handle en dan remreiniger tussen je platen spuiten . met je hand de drukgroep proberen te draaien , je merk dan dat op den duur heel soepel gaat draaien , dan is ie maximaal vrij . met lucht ff schoon blazen , deksel er op met eventueel nieuwe pakking maar dat moet je ff bekijken .

de ouderwetse priolie er in en 600 cc is genoeg . goed afstellen en je bent de gelukigste man in ………….weet ik het .

gr peet

• marco

ga het deze week proberen alweer superrrr bedankt peet.

thanks…

• marco

heb net gedaan wat je gezegd had peet, en het klopte als een bus.

de platen plakten aan elkaar .

alles met rem reiniger schoongemaakt en probleem opgelost..

nogmaals superrrrrrrrrr bedankt voor je hulp.

mvg marco ..thanks

• Peets HD

geen dank , opgelost .

gr peet

• marco

hallo peet sorry hoor nog een laatste vraag.

nu staat ie op de bok en hij loopt nu een heel stuk soepeler als ik de drukplaatgroep rond draai ,maar ik zie dat ie toch met het ronddraaien van de platen toch het achterwiel nog wat mee blijft draaien is dit normaal en heb ik daar straks geen last mee.ik heb een halve bus erop leeggespoten en de platen rond blijven draaien

van de bok af op en neer lopen met de koppeling in loopt ie wel gewoon weer goed soepel en sleept ie niet.

het is maar als ie straks weer in elkaar staat en ik hem start dat ie hem niet mee sleept of zoiets.

greets marco.

• Peets HD

het achterwiel kan je waarschijnlijk met 1 vinger tegen houden , dus op de weg merk je daar niks van , er spelen nog andere factoren mee als het wiel los staat .

maar dat is niet van belang .

als je eerst je koppelings kabel heb los gegooit , of terug gesteld hoe je het noemen wil , dan de stift van je koppeling gesteld heb en daarna weer de kabel dan komt het helemaal goed .

• marco

peet bedankt….