Kickstart op shovelhead

  • Martin S

    Hallo Allemaal,

    Ik heb een shovelhead uit 1979 met een startmotor. Nu moet mijn versnellingsbak gereviseerd worden wat meteen een mooie mogelijkheid zou zijn om een bak met kickstart erop te gooien. Mijn vraag is of hier veel aan aangepast moet worden of dat deze nagenoeg 1 op 1 om te wisselen is? Heeft iemand hier ervaring mee?

    En is het mogelijk om mijn eigen bak te voorzien van een kickstart door extra tandwielen te plaatsen?

    Grtz

    Martin S

  • hans

    Martin.

    Ik heb een shovel van 1980 1340cc,door een eigen gemaakt uitlaatsysteem heb ik het

    kickstart gebeuren weer moeten verwijderen.(het is dus te koop)..

    Buiten de pakking,zijn de onderdelen compleet en het zichtwerk zwart gepoedercoat.

    Voor is te koop voor 175 euro.

    M.v.gr:Hans

  • Saks

    kickstart set is geen enkel probleem op jouw bak, let wel even op of je uitlaat nog past (ivm de slag van de kick arm dus).

    Goedkope Zodiac (of MCS of whatever) tandwielen zijn trouwens rommel als je heel veel kick only rijdt .

  • Martin S

    Bedankt voor de reacties! Ik ga idd veel kick only rijden dus ga even op zoek naar goede onderdelen.

    Heeft motorcycle storehouse goede onderdelen?

    Grtz

    Martin S

  • DEVIL®

    Martin MCS = Motor Cycle Storehouse

  • Martin S

    Ah ok Thanks!

  • Grass

    Ik heb zelf 4maanden geleden een Kickstart set op mijn Shovel 81 gezet .

    het is half uurtje werk en erg makkelijk zelf te doen,

    Gr Grass

  • joosen

    Hoi hans

    Is je kickstart nog te koop ik heb intresse laat even wat weten

  • J-P

    HeY Saks,

    Rij jij kick-only ?? wat voor onsteking gebruik jij ??

    Gr, J-P.

  • henky

    Nadat mijn startmotor al 2 jaar kaduuk was hem er maar helemaal afgegooit heb je toch niet nodig. Kick only gaat prima op een shovel.

    Ik rij met een cabins ontsteking , standaard bobine en CV carb. 1 of 2 trappen en hij loopt.

    kwestie van goed afstellen.

    henky