BPM en netto catalogusprijs

  • Wawan

    Hoi ,

    Ik ben volkomen mee eens met U.S.John(12-10-2009), Als ik goed heb begrepen , Catalogusprijs dat is Tax-Free Prijs.

    Dat kan je bij de Dealer vragen. De Dealer noemen ze Pre Tax Retail . En om een BPM te berekenen is heel simpel .

    Vraag of bellen naar de Belastingdienst en vragen of ze naar jouw willen op sturen voor een Propectus of een Brochure en hij kost niets (gratis), En het boekje/Brochure heet , “ Belasting van Personenauto's en Motorrijwielen ” . En in dat boekje staat ook alles en uitgebreid uitgelegd hoe je BPM moet berekenen . Het is echt moeite waard . Succes !?

  • Arjan

    Heb vorig jaar zelf een HD Roadking geimporteerd uit de States.

    Heb hem door tussenkomst van de Firma Jonker in Vaassen laten invoeren in Duitsland, op deze manier hoef je hem niet te laten keuren in Lelystad want er is dan een Duitse TUV-goedkeuring. Ik kreeg van deze firma na een paar dagen een Duits kentekenbewijs opgestuurd en daarna was de RDW-keuring een fluitje van een cent.

  • Willem

    Helaas is de Duitsland route sinds mei dit jaar niet meer mogelijk.

  • berry

    hoi

    ik heb mijn motor ook via duitsland ingevoerd en in venlo laten keuren. de douaneman is wel even naar buiten gelopen om de motor te bekijken. hij zei; is de motor nog origineel of is die rondom met extra chroom behangen. ik zeg; origineel.

    hij zegt; ik kijk zelf wel even.

    dus sommige kijken wel naar je motor.

    groet

  • wezep_oene

    MissTaken dank u voor die sites…..alleen misschien een hele stomme vraag, is dat dan uiteindelijk

    het bedrag wat je moet betalen of komt er nog extra BTW bij? of zit dat er in?

    ik dacht eerst namelijk belastingvrij mijn 2009 v rod muscle in te kunnen voeren vanuit Aruba alleen

    nu kom ik erachter dat je 12 mnd in het desbetreffende land moet hebben gewoont en 6 mnd de motor

    op je naam moet hebben……………van die 6 mnd wist ik……maar ik verblijf 9.5 mnd in aruba…..

  • U.S. John

    wat is duurder,nog 2,5 maand op Aruba verblijven of betalen voor je vrod?

  • wezep_oene

    ik zit hier niet als “burger” dus ligt wat ingewikkelder.

  • Ben

    Als ik zo naar buiten kijk, heeft die V rod hier de komende 2,5 maand toch niks te zoeken.

    Ik wou dat ik dáár zat met m'n brommert joh…

  • wezep_oene

    haha tja……word pas ook Maart voordat die in NL staat……en geloof me, heb nu in bijna 6 mnd tijd

    bijna 7000 km gereden………op een eilandje van 32km lang en 8km breed…..dat word je ook leuk zat….

  • luny67

    ik heb kort geleden een motor uit belgie ingevoerd en de bpm is vrijwel onmogelijk zelf uit te rekenen en je moet een pak papier invullen….

    Op autotelex.nl kun je voor ik geloof 12 of 15 euro je bpm opvragen door alleen je type en bouwjaar in te vullen. Daarna kan je alle documenten voor de bpm ingevuld en wel uitprinten. Heb je ook geen enkele discussie

    Succes