sinds een tijdje zit ik met een schurend geluid voorin mijn primaire…..het is stilletjes begonnen en steeds erger geworden…het is moeilijk te beschrijven of het geluid te lokaliseren!het gaat om een twincam 2002
gisteren primaire kast opengehad,niets speciaal te zien ketting ligt goed gespannen!
als je rijd hoor je het echt goed,verder rijd hij gewoon goed,draait netjes ……..
heb nu een complete primaire(ketting,enzo van een andere motor ) kunnen lenen en die ga ik namiddag eens inbouwen om te kijken of hij het dan nog heeft!
wel had ik bij mijn ombouw mijn magneetwiel van de alternator vervangen door een nieuw,het oude was gebalanceerd,en het nieuwe heeft geen extra gaten geboord om te balanceren…….het kan gewoon zo goed zijn natuurlijk!al weet ik niet of dit extra geluid zou maken moest het niet netjes gebalanceerd zijn
heb ook al gedacht aan een lager van mijn krukas,maar dan vraag ik me af of je dan geen trillingen gaat krijgen en of je motor dan nog goed loopt!dus nu maar eerst primaire uitsluiten voor ik mijn motor moet gaan demonteren
iemand enige nuttige tips