raar geluid (voorin primaire) twincam

• softailR

sinds een tijdje zit ik met een schurend geluid voorin mijn primaire…..het is stilletjes begonnen en steeds erger geworden…het is moeilijk te beschrijven of het geluid te lokaliseren!het gaat om een twincam 2002

gisteren primaire kast opengehad,niets speciaal te zien ketting ligt goed gespannen!

als je rijd hoor je het echt goed,verder rijd hij gewoon goed,draait netjes ……..

heb nu een complete primaire(ketting,enzo van een andere motor ) kunnen lenen en die ga ik namiddag eens inbouwen om te kijken of hij het dan nog heeft!

wel had ik bij mijn ombouw mijn magneetwiel van de alternator vervangen door een nieuw,het oude was gebalanceerd,en het nieuwe heeft geen extra gaten geboord om te balanceren…….het kan gewoon zo goed zijn natuurlijk!al weet ik niet of dit extra geluid zou maken moest het niet netjes gebalanceerd zijn

heb ook al gedacht aan een lager van mijn krukas,maar dan vraag ik me af of je dan geen trillingen gaat krijgen en of je motor dan nog goed loopt!dus nu maar eerst primaire uitsluiten voor ik mijn motor moet gaan demonteren

iemand enige nuttige tips

• DM

Check ook je oliedruk,voor de zekerheid

• Baz

Moer op je krukas losgelopen (dus voorkant primair).

Na montage magneetwiel niet goed genoeg vast gezet!

Succes,

Baz

• softailR

nee staat allemaal goed vast!

wat ik wel gemerkt heb bij het losmaken is dat die bout van mijn primaire offset kit vooraan hele braam vertoond!

dus er klopt ergens iets niet volgens mij!

iemand ervaring met slechte zodiac off set kitten?

ga zo is terug mijn originele delen zoeken en is meten

• Hek

Zit het geluid wel echt in je primair, dus links. Kan bij een twincam ook goed van rechts voor komen, dat de ketting spanners van je cam aan verslten zijn. Is een bekend twincam euvel en als je er niet snel bij bent draai je je hele blok naar de klote. Als die ketting spanners afgelelten zijn krijg je allerlei slijpsel dat door je oliepomp door je hele blok gepompt wordt. Gebeurt vaak al tussen de 25.000 en 40.000 km. Soms zelfs eerder.

Laat er ff iemand van een betrouwbaar HD shoppie naar luisteren

• softailR

hele primaire overgebouwd,nog altijd hetzelfde ,enige dat ik niet mee veranderd heb is magneetwiel van alternator!

wel van de voorste bout een stukje afgedraaid want blijkbaar hanteren ze bij zodiac nogal zeer brede tolleranties!

spanners zijn 1000 km geleden vervangen door nieuwe!die waren idd aan vervanging toe,dus dat kan ik ook al uit sluiten!

het geluid is echt moeilijk te lokaliseren,zou ook van de voorste cylinder kunnen komen,in de loop van de week maar is een compressie testje doen!

hoop gewoon niet dat het de lager van de krukas is ,want heb geen zin om mijn hele blok weer te demonteren!maar hij rijd nog altijd normaal,geen trillingen of dergelijke…….start onmiddelijk…….

• Hans

zou toch ook die nieuwe spanners controleren…..

Succes

Hans

• softailR

deze week primair deksel nog terugzetten en terug olie opdoen!

dan kan ik ffe rijden tot bij iemand om eens in de cylinders te kijken en compressie te meten!

toch maar eens spanners nakijken dan

't moet ergens van komen en het klinkt echt niet lekker!!

niemand ervaring met slechte krukaslagers?geluid?trillingen?

• hans

Ik denk dat we (bijna) de zelfde blokken hebben, die van mij is echter van 2000 met bijna 80.000 km.

enigste problemen die ik hoor/lees zijn die van de olie pomp, spanners en nokkenassen

maar oke, afwachten, ben benieuwt

succes

• DynaFTW

Ik dacht ook dat het voorin zit maar bij nader onderzoek blijkt bij mij geluid uit aandrijving achter koppelingshuis te zitten

ga zaterdag de boel los halen

Dit topic is gesloten, er kunnen geen reacties meer worden geplaatst.