zelfbouw, frame met kenteken, hoe werkt dat?

  • knock

    ik rij nu al jaren een stock motor (softail) en wil zelf gaan bouwen.

    maar weet niet goed hoe ik dit moet aanpakken.

    bijv. highneck frame staat te koop met nederlands kenteken. (gewoon via erkende dealer)

    betekent dit dat ik dan naar hartelust kan bouwen zonder langs de RDW te hoeven gaan?

    graag hoor ik jullie ervaring en tips.

    gr. K

  • Dombo

    Yep als je met kenteken koopt hoef je niet meer naar de RDW…

  • PARTYANIMAL

    Als je een frame koopt met kenteken moet je kijken of er `eigenbouw` op `t kenteken staat.

    Staat er eigenbouw op dan kun je bouwen wat je wilt.

    Have fun…en suc6 met bouwen.

  • Rudy Baaten

    Hallo K,

    Alle info vind je op de info site van de RDW.

    Jouw frame met kenteken heeft weinig problemen en moet slechts een keuring doorstaan, indien dat kenteken reeds gekeurd is voor dat frame!!!

    Mijn geval is best moeilijker, ik heb een origineel frame, nieuw van ‘91 NEW OLD STOCK dus en ik moet bewijzen dat dit nooit ergens ter wereld ingeschreven is geweest, alsook moter ’91 en 5speed bak '91, begin maar!!!

    Maar ik zeg altijd : met voldoende motivatie komen we der wel.

    Succes met je project : YOU'LL NEED IT!!!!!!!!!!!

    Harley grtz,

    RUDETHEDUDE

  • chopper

    Weet iemand of je eigenlijk bv in Nederland een frame kan kopen met eigenbouw kenteken, en dit dan zo, dus NIET afgebouwd in Belgie kan invoeren

    waarna je dan verder naar believen afbouwd zonder dat daar nog verder gekeurd hoeft te worden????

    Greetz

  • E-mail

    als je een eigenbouw moet laten keuren in nederland geeft dit nogal eens wat problemen om een kenteken te krijgen.

    laat je hem eerst in duitsland keuren door de tuv , kun je hem hierna veel makkelijker mee naar nederland nemen.

    de tuv keuring is veel minder streng.

    dit is ook interesant voor een eigenbouw uit bv de states .

    hiervoor moet in nederland eerst een typegoedkeuring voor zijn .

    ik heb hier zelf informatie voor nagezocht voor zo'n dikke v8 bike ( zie voor foto bijV8 bike elders in dit prikbord )

    voor deze motor krijg je hier geen type goed keuring , maar in duitsland lopen er 2 rond.

    koop ik hem in duitsland dan kan hij wel naar nederland .

    succes E-mail

  • U.S. John

    sorry,maar dit is duidelijk een gevalletje klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt….

  • Bow

    Koop een Harley van voor 1972 met dito kenteken en las er een hardtail achterkant in,kun je gewoon zonder problemen mee rijden.

    Is er nog niks bekend van type's of maten of wat dan ook,er zijn zelfs mooi frame's te koop uit die tijd.

  • Patje

    Voor België is het zoals gewoonlijk weer net een heel beetje moeilijker, ik heb er willen aan beginnen maar na alles grondig bekeken te hebben en hier en daar inlichtingen ingewonnen heb ik dat maar uit mijn hoofd gezet.

    In België heeft men nu eenmaal niet zoiets als RDW voor motoren.

    Eén van de weinige manieren om een beetje succes in België te kunnen boeken is een bestaande motor strippen, een frame kopen dit in orde maken met de motor van de bestaande en nadien deze chassisnr gebruiken en inkloppen in het frame, en dan maar hopen dat ze op DIV goed geslapen hebben als je hem inschrijft.

    Om een voorbeeld te geven ik heb zelf drie weken bezig geweest om een nieuwe motorfiets van een Nederlandse plaat op een Belgische te krijgen wegens het ontbreken van een vignetje.

  • U.S. John

    gewoon een softail strippen,dan heb je al een leuk begin…