zelfbouw, frame met kenteken, hoe werkt dat?

• knock

ik rij nu al jaren een stock motor (softail) en wil zelf gaan bouwen.

maar weet niet goed hoe ik dit moet aanpakken.

bijv. highneck frame staat te koop met nederlands kenteken. (gewoon via erkende dealer)

betekent dit dat ik dan naar hartelust kan bouwen zonder langs de RDW te hoeven gaan?

graag hoor ik jullie ervaring en tips.

gr. K

• Dombo

Yep als je met kenteken koopt hoef je niet meer naar de RDW…

• PARTYANIMAL

Als je een frame koopt met kenteken moet je kijken of er `eigenbouw` op `t kenteken staat.

Staat er eigenbouw op dan kun je bouwen wat je wilt.

Have fun…en suc6 met bouwen.

• Rudy Baaten

Hallo K,

Alle info vind je op de info site van de RDW.

Jouw frame met kenteken heeft weinig problemen en moet slechts een keuring doorstaan, indien dat kenteken reeds gekeurd is voor dat frame!!!

Mijn geval is best moeilijker, ik heb een origineel frame, nieuw van ‘91 NEW OLD STOCK dus en ik moet bewijzen dat dit nooit ergens ter wereld ingeschreven is geweest, alsook moter ’91 en 5speed bak '91, begin maar!!!

Maar ik zeg altijd : met voldoende motivatie komen we der wel.

Succes met je project : YOU'LL NEED IT!!!!!!!!!!!

Harley grtz,

RUDETHEDUDE

• chopper

Weet iemand of je eigenlijk bv in Nederland een frame kan kopen met eigenbouw kenteken, en dit dan zo, dus NIET afgebouwd in Belgie kan invoeren

waarna je dan verder naar believen afbouwd zonder dat daar nog verder gekeurd hoeft te worden????

Greetz

als je een eigenbouw moet laten keuren in nederland geeft dit nogal eens wat problemen om een kenteken te krijgen.

laat je hem eerst in duitsland keuren door de tuv , kun je hem hierna veel makkelijker mee naar nederland nemen.

de tuv keuring is veel minder streng.

dit is ook interesant voor een eigenbouw uit bv de states .

hiervoor moet in nederland eerst een typegoedkeuring voor zijn .