Slecht starten streetbob 2009

• Moz

Hallo,

Ik heb een probleem met starten van mijn streetbob.

De motor is splinterniew en ik had van de eerste dag al problemen.

Bij een koud start moet ik MEESTAL (soms slaat hij wel aan)twee starten doen, de motor draaiet rond maar slaat niet aan en knalt in de uitlaten,bij de tweede start slaat hij meestal dadelijk aan.Ik ben met dit probleem bij mijn dealer geweest,daar hebben ze de motor aan een computer gehangen maar ze hebben geen foutcode gevonden.

Nu is het probleem nog erger geworden,nu start de motor ook slecht als hij warm is,gisterenmorgen heb drie starten moeten doen.

Het is mischien moelijk te vinden omdat hij het niet altijd heeft,van de 10 starten zijn er 7 slechte bij.

Heb al in alle mogelijke manieren gestart,van benzine veranderd,enz…..

In iedergeval durf ik niet meer ergens stoppen om dat ik bang ben om terug een rodekop te krijgen om dat mijn nieuwe harley niet goed start.

Ik heb nu 580km en de dealer zij mij dat het mischien komt omdat de motor nog te vast zit.

Zijn er mischien nog mensen met dit probleem?

Ik heb een beetje bang dat ze mij 2jaar aan het lijntje gaan houden.

Groeten,Ronny

• Konijn

Terugbrengen en voorstellen; Of gewoon goed maken, of geld terug en een echte goede dealer (word lastig ;)) zoeken. Zeker niet zelf iets sleuteltechnisch ondernemen.Succes.

Gr + wortel

• Dombo

Terug naar de dealer!!!!!! Elke motor moet normaal kunnen starten zeker een (bijna) nieuwe…. Laat je niet met een kluitje in het riet sturen en als de dealer niet wil, neem je contact op met Harley-Davidson Benelux! Je hebt niet voor niks 2 jaar garantie.

• goesie

Als je je motor uitzet doe dit dan met de sleutel en niet met het “dodemans knopje'. Hierdoor blijft de uitlaatklep 'open” staan. Nu zal je merken dat hij beter start. Succes

Gr. Goesie

• Konijn

Zou de dealer dat ook niet weten, Je hebt gelijk, waarschijnlijk niet.(:P)

Gr + wortel

• MOZ

Hallo,

Dank u voor de reactie.

Ik heb mijn motor gisteren terug naar de dealer gedaan.

Ik heb op mijn camera het slecht starten opgenomen en aan hem laten zien,nu moest hij mij wel geloven.

Het probleem nu is dat hij dit niet altijd heeft en de dealer dus moelijk kan zoeken,één geluk had ik wel,toen hij mijn motor wou binnen zetten starten die ook slecht.Nu maar bang afwachten,hij ging mij deze week nog bellen.

Ik ben benieuwd!

Tot later

Groeten,Ronny

• MOZ

Hallo,

Motor zaterdag terug gaan halen bij de dealer.

Het zou de batterij geweest zijn,ze hebben er een niew batterij in gezet en klaar is kees.

Dat zou te mooie geweest zijn,zaterdag,zondag,maandag OK, DINSDAG TERUG het zelfde,slechtstarten.

Volgens de dealer zou het komen om dat ik korte afstanden rijd en de batterij niet goed oplaad.

Sorry,maar daar had mijn HONDA geen last van.

Het kan toch niet zijn dat ik na elke rit de batterij moet aanhangen?

Terug naar de dealer maar zeker.

Tot kort

MOZ

• Gerry

zeg maar tegen je dealer dat ik al 3 jaar korte stukjes rij met me street bob

en dat i nog steeds start MET de zelfde accu

• moz

Hoi,

Ben vandaag mijn motorfiets terug naar de dealer gaan doen.

Had het slecht starten terug op genomen op mijn camera en laten zien aan hen.

Ze weten het zelf niet meer,ze zeggen als hij het niet altijd heeft,ze moeilijk kunnen zoeken.

Daar heb ik natuurlijk niets aan,ze gaan elke dag nu een start doen.

Weet iemand van jullie of ik recht heb op een nieuwe of mijn geld terug?

Word vervolgd.

Groeten

Ronny

• henky

Ik zou ze eerst vriendelijk voorleggen dat als ze het niet kunnen vinden dat ze dan maar eens iemand moeten bellen die er wel verstand van heeft en anders een nieuwe leveren een optie zou zijn.Kijken hoe ze reageren.

Als ze daar flauw op gaan reageren ze even fijntjes wijzen op het feit dat je recht hebt om de koop alsnog te ontbinden……..worden ze wel wat actiever van lijkt me. Tevens aangeven dat je een aantekeing in je garantiebewijs wilt dat ze een probleem hebben en dat ze hierop verlengde garantie geven.

Vervolgens alsvast een briefje tikken waarin je eist dat alles opgelost wordt binnen een bepaalde redelijke termijn en dat je anders de koopp ontbind.

Of te wel, Bij de strok pakken want ze zijn je aan het naaien!!!!!!!!

henky