hoi John,
Ik heb wel iets kennis van motoren, maar heb nog niet eerder aan een Sportster gesleuteld. Ik zit met name met het probleem “ wat kan het zijn ” en wat zijn de eventuele afstel gegevens..
Ik zit overigens in de omgeving van Breda.
ok,je hebt natuurlijk altijd een keuze om t zelf te doen en in dat geval raad ik je aan om een goed werkplaatshandboek aan te schaffen,niet van Haynes o.i.d. maar een originele en een setje inch gereedschap…
mocht je t toch door een ander laten doen,HD Hutten in Esbeek is een goed adres.
Je bougies staan dus al niet goed meer,je ontsteking kan fout staan,een cv carburateur is aan te raden maar als je deze wilt houden,waarschijnlijk is je stationair sproeier (de kleinste) door het boren in je luchtfilter nu een maatje te klein maar dat is moeilijk te zeggen zonder te weten wat er nu in zit….
als je bougies echt zwart zijn (en vet?) en zwarte rook uit je uitlaat zou ik eerder denken aan olie verbruik dan te rijke afstelling….hoeveel km.heeft ie achter de kiezen?
John.
De bougies zijn wel zwart maar niet vet, en de rookpluim is er nu alleen nog maar met de shocke open.
De bougies heb ik nu op een 0,5 staan en de motor loopt nu redelijk. Overigens heeft de motor er 48.000 km op zitten.
Ik dacht eigenlijk dat bij olie verbruik de rookpluim donker blauw is en bij een te rijk mengsel zwart of zit ik nu helemaal naast.
Met het seutel zal het wel lukken, maar het gaat mij meer om de diagnose. Kortom dat ik straks niet de boel uit elkaar trek en op een hele verkeerde plaats bezig ben.
zwarte bougies zou duiden op een te rijk mengsel,maar staat haaks op wat er aan jouw motor gedaan is,restrictie in uitlaten is minder en er zijn gaten in je luchtfilter geboord dus meer lucht,DUS zou je mengsel eerder te schraal moeten zijn maar dan zouden je bougies dus heel lichtgrijs tot wit moeten zijn…..
erg vreemd….
Inderdaad Martien zwarte rook duid op een te rijk mengsel en blauwe rook op olieverbruik.
Ik zou i.d.d. de carburateur uit elkaar halen en er is niks mis met een oude keihin carburateur. Je hebt geen CV-carb. nodig om je motor goed te laten lopen. Vlotterhoogte nakijken en sproeiers en acceleratiepompje en chokeklepje enz. enz.
Succes.
hallo,
als ik het zo lees is er eerst de ring verwijderd mo meer power te krijgen waarna de motor gingsputteren en stotteren.
lijkt er mijn inziens op dat dit niets met de ontsteking te maken heeft maar meer op het mengsel dat de motor in gaat en er uitkomt.
ikzelfheb een tijd geleden ook een probleem gehad met het stutteren (sputteren en stotteren), heb toen enkele highspeed naaldjes bij een hd zaak (lees geen officiele dealer) geleend. zeg maar een maatje groter en kleiner, deze in de carb gedraaid en gaan rijden, merkte toen al wat verschil, dus daar ergens zou de oorzaak moeten zijn.
kwestie van wat uitzoeken, uitproberen en onthouden wat je veranderd, zodat je dit ook weer terug kan draaien zonder steeds meer problemen te hebben.
voor wat betreft de ouder modellen (voor sommige delaatste echte harleys) is de kennis bij de dealer niet altijd beter als het kleine zaakje met d ehouten vloer en volgestouwde onderdelenrek.
succes ermee.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?