Geluid uit voorvork

  • John

    ??????????

    Sem,je hebt een harley gekocht……

    als je ook maar iets aan je motor wilt doen moet je inch gereedschap kopen…

    niet om het een of ander,maar zo te horen heb je er niet veel kaas van gegeten en zou ik zelf niet zomaar gaan sleutelen…..

  • sem

    Ja weet ik maar deze is toch 35mm

  • Saks

    ik gebruik daar ook een 35 mm dop voor en dat werkt prima. Het is onzin dat je zonder inch gereedschap niet kunt sleutelen, ik gebruik bij sommige bouten bv liever metrisch 14 omdat die beter past dan de bijbehorende inch sleutel/dop.

    Als je als een kip zonder kop aan de slag gaat maak je met inch gereedschap meer stuk dan als je rustig nadenkt en metrisch gebruikt.

  • Peets HD

    uuuuuuuhhhhhhhhhhhhhhhhh hahahhahaahha die hebben we nog niet gehoord hahaha nou dan pleur ik al mijn inc maten maar weg , metrich is stukken goedkoper , hahahaahah

  • Peets HD

    Nou hou ik zelf niet zo van chroom maar ik zie me eigen toch niet met een dop werken op de bouten van een voorfork , je kan beter het gereedschap gebruiken wat er voor is . Je verstand gebruiken betekend dus niet met een metriche nomale dop want je krijgt van die viese kringen in je chroom om je bouten heen zolas je bij vele ziet . jims verkoopt een speciale plate dop met een o,ring er in zodat je de bovenplaat niet kan raken .Ik val je niet aan hoor saks maar dan werk je volgens mij met verstand .

  • Jos V.

    Sleutel zelf al 27 jaren aan Harley's en heb heel weinig inch. gereedschap.

    Op sommige maten past metrisch gereedschap naadloos.

    Als ik twijfel zet ik de schuifmaat erop en kan er een sleutel tot op de mm. nauwkeurig opzetten. Inbus heb ik wel in inch. maat en torx heb ik ook.

    Maar doppenset heb ik niet in inch. maat. Wel een paar losse inch. doppen.

    Het is onzin om gelijk je hele kast vol met inch. gereedschap te gooien.

  • Saks

    ik vat het niet op als een aanval hoor, op mijn brommer geen chroom maar wel veel krassen, deuken en vettigheid zoals het hoort. Je zult mij niet horen zeggen dat ik m'n verstand goed gebruik.

    Ik bedoel dat er soms nogal snel geroepen wordt dat je een Teng of Snapon set aan moet schaffen terwijl iemand die soms z'n olie wisselt en eens iets vast draait ook goed zonder kan.

    Iemand die eens een keer die vorkdop los moet krijgen gaat geen speciale sleutel kopen lijkt me. Dat kan met een beetje gevoel en een gewone dop met een stukje binnenband eronder prima.

  • John

    Auteur: sem (—.speed.planet.nl)

    Datum: 27-05-2009 12:49

    Ik denk dat ik eerst een goede sleutel moet kopen….35mm

    als je toch nog gereedschap moet kopen,waarom dan niet een redelijk kompleet inch setje (bekende blauwe koffertje) voor € 49 ?

    dan heb je ook meteen alle maten die NIET overeen komen met metrisch gereedschap…

    t is maar een idee….

    p.s. kapot gedraaide bouten door verkeerd gereedschap zijn daarna met het juiste gereedschap verrekte moeilijk los te krijgen…en ja,35mm dop past natuurlijk ook,maar wat als je daarna ook nog wat anders nodig hebt?

  • sem

    Hi Peets,

    Waar zit deze Jims ?

  • Peets HD

    jims is een merk . het is mcs part nummer 978373 kosten 61 euro

    35 mm fork nut socket

    ik weet niet of het aan te raden is om partuculier zoveel uit te geven voor 1 dop .

    gr peet