amsoil waar te koop

• Gerry

Wat een gedoe over een liter olie

de meesten hier hebben een hakkepuf harley heten geen ROSSI en hebben geen M1

dus halen gewoon een L olie bij een dealer en vullen als het al nodig is wat bij

• marcel

De MSDS = Material Safety Data Sheets

hierop staat dus vermeld wat er bij camaliteiten e.d. rekening mee gehouden moet worden

wel bij de les blijven dus.

je nickname “geensynth”voorspelt natuurlijk weinig onafhankelijkheid in dit verhaal ?!

Motul 300V 15w50 en Mobil-1 “V-twin” zijn volgens opgave Volsyntheet

en anders hou je het gewoon bij Red Line of Amsoil

Marcel

BH

• Geensynth

Dag Marcel,

Jammer dat je de waarde van het MSDS niet in weet te schatten. Doordat een wettelijk verplicht document is kan man over de inhoud niet jokken. Het MSDS van Motul 300V vertelt je dan ook dat het inderdaad om een synthetische olie gaat (nog steeds niet duidelijk III of IV). Vervolgens kun je dan in het MSDS van de 7100 lezen dat het een semi-syntheet is terwijl de marketingafdeling van Motul het cryptisch een ‘synthese technologie ester’ noemt (wie weet wat ze daar mee bedoelen).

Mbt Mobil1 V-twin is dit inderdaad (volgens het MSDS) een syntheet echter lees ik dat andere HD rijders geen antwoord van Mobil hebben gekregen op de vraag of het een group III of IV is.

Wat betreft onafhankelijkheid, zoals ik schreef, moet men NIET afgaan op hetgeen ik of welke poster dan ook zegt. Op dit medium zijn er genoeg zogenaamde experts met discutabele adviezen…..

• andre electra

ik heb met 16000 km mijn achterste zuiger aan gort gereden van mijn 2007 electra,

zonder extreem rij gedrag ,de vraag is hoe kan dit?

zelf heb ik een idee maar kan dit tot nu toe onvoldoende onder bouwen

maar het heeft met olie te maken denk.

vandaar mijn reactie op dit forum, in mijn zoek tocht naar antwoorden zijn de olie boeren zeer vaag.

terwijl ik direct de producenten heb benaderd

behalve bij amsoil kwam ik verder en ga dan ook mee in het verhaal van geensynth.

ik heb een uitgebreide periode van olietemperatuur meten achter de rug.

je schrikt van de waarden die zelfs verder op lopen dan 125 graden celcius bij normale omstandigheden.

hierbij is het gewenst om een goede stabiele olie tegebruiken waar geen esters uit verdampen,

vanwege de hoge temperatuur.

ik ga deze week mijn olie vervangen door amsoil ik heb veel amerikaanse forums bezocht waar goede,

bevindingen te lezen zijn over amsoil.

ik ben zelf ook benieuwd of ik betere waardes kan meten dan voorheen.

overigens heeft de dealer het prima opgelost een pluim voor hcs zoetermeer

• frank

als je amsoil zoekt kan ik het leveren voor je. alle soorten

• Suicide

Laatste post: 28 juni 2009

Maar toch: bedankt man! Beter laat als nooit…

• jos beckers

ik betwijfel niet dat de ene olie al wat beter gaat zijn dan de andere ,maar een twincam zal altijd heet blijven :X wil je de temperatuur omlaag halen bij een harley moet je er inwendig aan werken zoals mijn ouwe schovel word in de zomer echt niet warmer dan 85 graden onder de zwaarste omstandigheden (tu)

• gekkehenkie

ik gebruik al jaren arachide olie als je er in kan frituuren kan het de motor temperatuur ook wel aan 1.68 euro by de jumbo goed bezig

• frank

bij mij alles van amsoil te koop

• Mangku

Ik ben met Gerry helemaal mee eens . “WAT EEN GEDOE” . Want voor dat al die soorten Olie op de Markt komen , de Olie Multienationaalbedrijven /Producenten voordat hun producten in de Markt komen , hebben ze heleboel geld uitgegeven voor een Research om een goede Product te fabriceren , en zeker ook om de naam van hun bedrijf hoog te houden . Je wilt geloven of niet , paar jaren geleden las ik ooit in een blad dat een gepensionneerde ex topman van een bekende Amerikaanse Olie Maatschappij , dat auto's - motorfietsen en wat dan ook , en moet Olie-Verversen na een bepaalde kilometers gereden/gedraaid , dat is allemaal Business . Hij reed met zijn auto 250.000 KM gereden en nooit Olie verversd , hij ging wel af en toe Olie-pijlen en vulde wat Olie bij wanneer minder is . Die ervaring van die meneer heb ik gevolgd met mijn 2e hands Golf type 2 na +- 85.000 km was niets aan de hand, en in de 90-ge jaren reed ik op mijn FXRS -Evo bj ‘86 , had ik 3 x overgeslagen met Olie verversen (3 x 15.000 = 45.000 KM) en hij reed steeds als een trein en mankeerde niets . En dat deed ik nog meer malen met mijn andere Harley’s . Dus die “ MENEER ” heeft toch gelijk .