hallo wie weet waar ik amsoil kan kopen bij de/een motordealer
heb wel de importeursite gevonden maar geen afhaaladres
alleen dus een internetwinkel wat ik zeer shit vind
anders ga ik toch voor de redline olie die zit in waddinxveen
Goedenmorgen Ton;
Amsoil is zo te zien pas sinds vorig jaar binnen de BeNeLux actief met een importeur. Deze importeur zoekt nog dealers die het product via hun winkel willen verkopen. Vandaar dat je waarschijnlijk alleen tegen de website voor online bestellen aanloopt.
http://www.lowveld.nl/
http://www.amsoil.nl/nl/about-lowveld
Het bedrijf zit in De Meern, bijgaand heb je een telefoonnummer en adres om hier je licht op te kunnen steken.
Wie weet verkopen ze ook direct vanuit het bedrijf en anders weten ze je wel te vertellen welke dealer als verkooppunt fungeert:
http://www.ilocal.nl/nl/autoaccessoires-en-onderdelen/lowveld/149632982059158
en voor ons allen wat (wellicht overbodige) info over het product:
http://www.motorfreaks.nl/productnieuws/amsoil-advanced-synthetic-motorolie.html
Suc6 en groetjes; Miss.
heb ze gebeld Miss Taken .dat adres klopt want is een huisadres
ze doen alles via de webwinkel want ze zijn pas sinds 4 weken actief met
dit product in nederland .
zeer vriendelijke mensen aan de telefoon en weten waar ze het over hebben
ze zijn op het moment hd shops aan het benaderen om hun producten .
in de winkels te krijgen
dus in de toekomst zullen er meerdere h-d shops zijn die dit verkopen denk ik
behalve natuurlijk de erkende h-d dealers want die zitten vast aan hd producten
laat mijn ervaring met het product zo snel mogelijk weten opt forum
maar wat ik op div vs forums gelezen heb is dit toch wel een van de beste hd
olies op de markt deze 20w50 mcv synt gaat in de motor en primair en versnellingsbak
dus nog maar een soort olie nodig!
wel zo makkelijk met de se olie van hd kon dit ook dacht ik
maar is minder populair in de vs want schijnt dat amsoil beter tegen warmte kan
en de twincams worden heet tegenwoordig .
ik loop ook tegen het probleem van erg hete olie aan
ik meet nu met een buiten temperatuur van 24 graden een gemiddelde olie temperatuur van115 graden met een uitschieter van 125 graden
ook bij eurol vond men dit voor de 20/50 sg/cd al zeer hoog.
is er van amsoil iets bekend wat daar de belastbaarheid op temperatuur gebied is?
Hallo Marcel,
Ik struikelde toevallig over dit bericht en kon het niet nalaten om een reactie te sturen gezien de stelligheid waarmee jij eea beweerd die naar mijn mening incorrect zijn. Ik ben erg geïnteresseerd om te weten waar jij de kennis mbt de zogenaamde VOL-syntheten vandaan hebt want op basis van mijn informatie moet jouw lijstje er zo uit zien:
Redline
Gebruikt voor alle motorfietsoliën 100% syntheten (groep IV).
AMSOIL
Gebruikt voor alle motorfietsoliën 100% syntheten (groep IV).
Mobil1
Gebruikt zowel groep III als groep IV olie en is onduidelijk over wat en hoeveel er in welke olie zit.
Motul
Gebruikt voor een aantal van zijn producten groep IV (vaak echter als bijmengsel). Motul adverteert altijd met het woord ‘ester’ maar specificeert nooit details over de hoeveelheid ester in een olie (als je iets 100% syntheet noemt moet het ook 100% groep IV als basisolie hebben).
Voor de niet ingewijden, groep III is zwaar geraffineerde minerale olie en groep IV is synthetische olie (ester, POA, etc.). Een groep III olie kan heel goed zijn maar er is echter veel onderling verschil in kwaliteit (dus kan ook net zo ‘slecht’ zijn als een normale minerale olie). Groep IV basisolie heeft altijd een goede en constante kwaliteit (want de olie wordt werkelijk middels ‘synthese’ van 2 of meerder zuivere materialen gebouwd). De basisolie PLUS de additieven bepalen vervolgens de kwaliteit van het TOTAAL product!
Mijn conclusie is dus dat alleen Redline en AMSOIL (in dit lijstje) werkelijk 100% syntheten zijn (groep IV). Mobil1 en Motul kunnen (voor een deel) 100% syntheten zijn (groep IV) maar zijn daar zeer onduidelijk in (en dat voorspelt niet veel goeds). Verder is Redline meer gericht op de racerij en AMSOIL zowel racerij als normaal gebruik. Als je ZELF de details wilt weten van een olie moet je maar een de MSDS van een bepaalt type olie opzoeken (gewoon in google het merk en type olie intikken met MSDS erachter). Dit werkt overigens niet altijd omdat sommige merken gewoon geen MSDS publiceren terwijl dit wel wettelijk verplicht is (MOTUL is bijvoorbeeld zeer moeilijk te verkrijgen) en omdat sommige merken bepaalde informatie gewoon niet vermelden op het MSDS.
Als je echt wilt weten wat je koopt moet je het bij de fabrikant navragen. Mijn ervaring is dat de leverancier vaak weinig weet over de werkelijk specificatie van de producten die hij levert. Ook zou ik niet afgaan op de informatie die ik hier geef of welke andere poster dan ook. Vraag het zelf na en je bent (vrijwel) zeker van de juistheid van het antwoord.
Oh ja, als laatste, een groep IV basisolie kost ongeveer 2 tot 3 keer zoveel om te produceren dan een groep III olie.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?