Geluid dempen

• Iron

ik heb op mijn Fat Boy prachtige longshots van Hooker zitten. Na de laatste afstelling van de carb. lijken ze wel even meer geluid te produceren.

Weet iemand een manier om dit geluid iets te dempen, een mooi donker geluid vind ik wel mooi, maar als mensen al met hun vingers in de oren staan als je langs komt….lijkt mij dit niet goed. Dat is vragen om aandacht, let wel de verkeerde aandacht. Ook met het oog op een rit richting Duitsland wil ik graag de mogelijkheid hebben het geluid te kunnen dempen.

Weet iemand van de prikkers misschien een oplossing.

greetz Iron

• Konijn

Ik heb er zelf dempers in gemaakt. Dwz, ik heb dempers gekocht en ze op maat gemaakt omdat er origineel voor V&H alleen van die baffle's zijn. Het zijn van die half ingedrukte pijpen die de uilaatgassen naar buiten stuwen en dan door gaatjes weer naar binnen en de pijp uit. Snappie het nog ?? ikzelf vindt het een mooie klap maar toch aanvaardbaar.

Gr + wortel

• Iron

Ik snap het wel maar begrijp er niet veel van. Zijn dat de zgn Db killers, losse dempers die je in de uitlaat kan schuiven. Hebbie misschien een fotootje?

Waar heb je ze gekocht?

Thanks Iron

• Konijn

Zo zien ze er uit. Omdat ze te smal waren heb ik er aan de voorkant een ring en aan de achterkant een bus met de juiste diameter opgelast en tevens een plaatje met schroefdraad om vast te zetten. Ik heb de helft van de gaatjes iets groter geboord om het geluid naar mijn zin te krijgen.Ze komen van marktplaats voor 5 euries per stuk.

Gr + wortel

• Iron

Konijn, bedankt dat je ze er even uitgehaald hebt om een foto ervan te maken. Het is mij nu duidelijk wat je bedoeld en ik weet waar ik naar op zoek moet.

Bedankt en een paar wortels voor jou.

Greetz Iron

• Jos

Een wat duurdere oplossing, maar wat een geluid!!!

zie onderstaande link

http://www.jekillandhyde.nl/

• Konijn

“Wat” duurder ???????? Volgens mijn zakjapanner ongeveer 10000 % !!!!!!!!

Gr + wortel

• JDHE

Hoorde toevallig vandaag dat hiervoor speciale dempstukken zijn. Kun je zelfs in je tassen meenemen en ter plaatse monteren in je uitalten als je aangehouden wordt.

De Harley collega die dit vertelde had ze bij Twin Service in Enschede gehaald.

Kosten 35,- per stuk.

Groet,

Den Dulle

• James

Gents,

Ik heb een ander probleem… Ik kocht onlangs een Harley uit 1996 in Nederland en moet hem nu in Belgie laten keuren om hem te kunnen immatriculeren. Alles is nog origineel, behalve de uitlaten. Dat zijn Screaming Eagles en die maken iets te veel lawaai. Voor de keuring zou ik dat tijdelijk willen dempen zonder te veel kosten. Zou dit lukken door er glaswol in te stoppen?

Thanks!