slip ons(einddempers)

  • John

    Hallo allemaal en bedankt voor jullie(snelle) reacties.

    (Ben net thuis van mijn werk na vanmorgen op deze site een vraag te hebben gesteld).

    Het is mij nog niet helemaal duidelijk.

    Wat kan er gebeuren als ik mijn standaard dempers “vervang” voor Vance and Hines Oval Slip Ones en dan niet mijn luchtinlaat(luchtfilter) en ook niet mijn injectie opnieuw laat afstellen ?

    Blaas ik dan mijn blok op of zoiets (ben helaas wat dit betreft a-technisch).

    Oval Slip Ones zijn reeds onderweg uit Amerika (goede vriend in Amerika) dus dit geld is al uitgegeven (hahaha).

    En mocht ik toch een andere luchtfilter nodig hebben en ook de injectie moeten afstellen waar kan ik (qua kosten) in Nederland dan ongeveer op “rekenen”.

    (Zal dan voor een niuwe luchtfilter goede vriend weer moeten bellen/inschakelen, hahaha).

    M.vr.gr.

    John

  • John

    nou kijk,je nieuwe uitlaten hebben een grotere doorlaat (oftewel minder tegendruk),meer lucht eruit betekent ook meer lucht erin (luchtfilter met grotere doorlaat),meer lucht erin betekent dat er ook meer benzine bij moet anders wordt je mengsel te schraal waardoor je blok te heet kan worden met alle gevolgen vandien.Het zal niet meteen schade brengen maar op de lange duur is t niet goed.

    Ik heb begrepen dat afstellen van de injectie rond de 700 pleuries kost.

    Zo worden t toch nog dure uitlaatjes……

  • John

    Bedankt John (What's in a name ?) voor je reactie.

    Is me nu wel iets duidelijker (slik, ….. !!!).

    Als ik dit allemaal vooraf had geweten dan ……….? Grrrrrr !!!

    Ook de anderen (en met name Peet) nogmaals dank.

    M.v.gr.

    John (Motto: Loud pipe's save live's).

  • Andre

    Als je de uitlaat verandert is het beter om ook de inlaat te veranderen.

    De injectie moet je aanpassen door er andere injectors in te zetten

    en dan electronisch aan te passen door de dealer .

    Dat kun je zelf niet

    De injectors 2x 140 euro ongeveer.

    Heb een setje liggen toen die van mij terug gezet is .

    Interresse greetenandre@hetnet.nl

    Groetjes Andre

  • Dennis

    Heb als proef de v&h ovals erop zitten.Heb een 96 injectie en de.motor loopt prima…geen horten en stoten