Cilinderkop lassen

• Kees

Hallo allemaal,

Wie is in staat of weet een bedrijf dat mijn cilinderkop kan lassen??

Ik heb geprobeerd bij lasbedrijven, maar de las blijft er gewoon bovenop liggen, het pakt niet.

De koppakking is eruit gegaan en daardoor is de kop zelf een beetje gesmolten, komt vaker voor heb ik mij laten vertellen.

De plek zit bij de uitlaatklep van de achterste kop, het is een Shovel 1200 uit 1979.

Of iemand moet nog een achterste cilinderkop weten ergens?

Ik hoor graag van jullie.

Groeten,

Kees

• ferry

Als ik jou was zou ik een andere cilinder kop nemen .

Als ie gelast is blijft het een zwakpunt door de spanning die in het materiaal brengt.

En als je het op gelaste stuk vlakmaakt zal ie snel weer scheuren naast de las.

Gr Fer

• Kees

Dat weet ik Ferry, maar de kop is niet gescheurd, er is een stukje weggesmolten van een milimeter of 1-2 diep en ongeveer 1 cm2 groot.

De schade valt mee, als het tenminste gelast kan worden….

Ik hoorde dat dit vaker voorkomt en dat het best te repareren is door iemand die weet wat ie last.

In uiterste nood denk ik zelfs aan een nieuwe set van S&S, kost wel wat natuurlijk, 1000 euro, maar dan kan ik wel weer ff verder!

Grtzz,

Kees

• Peets HD

verstappen aluminium laswerk

mijlstraat 17 5284 boxstel

04411 688927

gewoon opsturen en je krijgt het netjes terug , na bewerkt en al .

groeten peet

• Kees

Bedankt Peet!

Ga morgen gelijk bellen.

Grtz,

Kees

• henky

Heb het ook gehad met een uitgeblazen pakking.

Heb een andere (gebruikte) kop gekocht en mijn oude ingeruild.

Moest geloof ik maa 50 euro bijleggen omdat er 2 koelribben van de andere vervangende kop af waren. Kunt rondje bellen bij de bekende 2e hands onderdelenbedrijven

Feelders, mook (bij piet) , american bike shop etc.

henky

• Kees

Ik heb een beetje rond gemaild en gebeld…

Koppen zijn duur bij sommige en lassen is wel te doen bij iemand die er verstand van heeft, van lassen dan.

De prijzen die de mensen durven te vragen lopen zo erg uiteen dat je hier een heel forum voor kan oprichten!

Ik heb nu 3 adressen die misschien kunnen lassen tegen een normaal tarief, dat hangt van de foto's af die ze krijgen van mij, voordat ze een prijsopgave doen, één kan ongezien lassen tegen tweehonderd euro, hoop geld voor een lasje…

Wordt vervolgd!

Andere vraag: passen koppen die oorspronkelijk op een 1340 Shovel zaten ook op een 1200??

Ik weet alleen dat er verschil in inlaat spruitstuk zit, met of zonder rubberband.

Wie kan mij dit verder uitleggen?

• Kees

Haay,

Ik weet niet of dit nog gelezen wordt gezien mijn vorige vraag…

De cilinderkop is gelast voor weinig, en dat bij mij vlak om de hoek!

Ook keurig gedaan moet ik zeggen.

Wie het adres wil hebben of een moeilijk aluminium lasklusje heeft kan mij even mailen voor het adres en/of telefoon nummer, hier zijn geen kosten aan verbonden ;-)

Mijn probleem is dus opgelost!!

Geeft weer een goed gevoel…op naar het volgende probleem!

Siejoe!!

Kees.

• Arjen

Hallo Kees,

Ik heb een cilinderkop te lasssen.

Mag ik van jou het adres en telefoonnummer.

Wat heb jij betaald voor het laswerk?

Alvast bedankt

Groet Arjen

• Sven

Hallo Kees,

heeft u dat adres nog? ik moet namelijk ook een cilinderkop laten lassen waar geen 2ehands en geen nieuwen meer beschikbaar voor zijn,

mvg Sven