S&S kleppen in een shovelhead

• Tim

Kun je S&S shovel kleppen in een originele HD cilinderkop van een shovel plaatsen?

Ik vraag dit omdat de speling tussen klepgeleider en klepsteel bijna op zijn maimaal toelaatbare speling zit.

Op de S&S site staan shovelkleppen met een 0,005" klepsteel overmaat.

Als ik de geleider op deze maat hoon dan hoef ik geen nieuwe klepgeleiders (laten) monteren.

Alvast bedankt voor de reactie.

• Marcel

geleiders slijten niet recht uit., om deze eventueel weer recht te krijgen moet je er

nogal wat materiaal uithalen, ik vermoed dat je dat niet redt met .005"

Marcel

BH

• henky

En hoeveel werk is het om je geleiders te wisselen.

Paar tikken en ze liggen eruit, en de nieuwe moet je toch laten honen dus ik zou er dan meteen nieuwe inzetten

henky

• Tim

Ik lees nog al eens dat het inzetten van nieuwe klepgeleisders de nodige problemen oplevert zoals het scheef plaatsen. Hoef je de cilinderkop dan niet te verwarmen om de nieuwe klepgeleiders te plaatsen?

• Peets HD

Hoe een ander het doet weet ik niet maar cilinderkop heet maken is de enige en de beste manier .Met een koude kop en je mept gewoon door met je hamer komt ie er ook wel uit, maar dan neem je wel matriaal mee van je kop zelf en dat willen we niet .

• Tim

Maar nu weet ik nog steeds niet of de kleppen van S&S in een originele shovel cilinderkopkop passen?

• Peets HD

S&S maakr verschilende kleppen voor evo en ook voor shovel en zelf overmaat kleppen , dus als je de goede kleppen besteld passen ze in je shovel.