Bobine

• Michel883

Mijn motor doet niks meer!!!

Moest gisteren aan de kant omdat hij op een druk kruispunt inneens afsloeg.

Na eenmaal aan de kant te hebben gestaan, heb ik hem direct geprobeerd te starten en toen kon ik weer verder.

Vanavond deed hij echter helemaal niks meer.

Heeft wel stroom (koplamp doet het in ieder geval), maar hij slaat niet aan.

(Lijkt bijv. wel of dodemansknop aanstaat)

Accu en accukabels zijn reeds vervangen.

Gaat om een XL Sporster 883 uit 2001.

Kan het de bobine zijn ivm warme weer?

• Snelle Jelle

Dat is heel goed mogelijk, trek er eens een bougiekabel af , draai er een bougie uit en leg die op het blok en start hem , als je geen vonk ziet ist einde oefening

• Michel883

Doet geen ene mallemoer.

Kan het ook de spanningsregelaar zijn?

Zo ja. Enig idee wat de kosten voor vervanging zijn?

• Konijn

Als je genoeg spanning in je accu hebt zal het waarschijnlijk niks met de spanningsregelaar van doen hebben. Kosten bobine weet ik niet maar als hij kapot is moet er toch een nieuwe op, wat'ie ook kost. Succes.

Gr + wortel

• Konijn

Als je genoeg spanning in je accu hebt zal het waarschijnlijk niks met de spanningsregelaar van doen hebben. Kosten bobine weet ik niet maar als hij kapot is moet er toch een nieuwe op, wat'ie ook kost. Succes.

Gr + wortel

• Konijn

Ik val in herhaling.

• Michel883

Raar. Net geprobeert te starten en hij deed het weer.

Na 5 minuten rijden sloeg hij weer af..

Wordt ziek van dat ding!

• Aart

Heb in verleden een nagenoeg zelfde probleem gehad. Was inderdaad de dodenmansknop die het probleem veroorzaakte. Om dit te kunnen vaststellen een rechtstreekse voeding vanaf de plus accu naar de bobine brengen. Hiermee is dodemanschakelaar omgeleid.

• Konijn

Bobine is denk ik gescheurd, wordt warm en kapt er dan mee. Afkoelen en hij doet het weer even.

Gr + wortel

• Michel883

Maar als een bobine is gescheurd draaid de startmotor toch wel rond?