accu laad niet genoeg bij

• dyna

hallo ik zit met een probleem ik denk dat mijn accu niet genoeg bij laad heb er een volt meter opgehad en meet bij stationair draaien 12.3 volt als ik het gas open draai komt ie op 12,5 volt verder niet .iemand een idee wat er loos is? en wat ik nog meer kan doen groet dyna

• Jan

Zet je accu eerst eens onder een lader en dan nog eens meten. Als je een onderhoudsvrije accu hebt neem dan een druppellader die afslaat als ie vol is.

Kom je dan nog niet boven die 12,5 volt dan heeft je accu z,n beste tijd gehad.

Zo niet test dan je spannings regelaar en vervolgens de dynamo.

• Big Peter

Als je gas geeft, dan moet je meer dan 14 volt meten.

Ik zou het zoeken in stator/spanningsregelaar.

www.expertvillage.com/video/18218_motorcycle-battery-two.htm

Gr. Peter

• dyna

heb de stator door gemeten en deze is defect iemand een goed adresje om deze te laten vevangen en weet iemand het kosten plaatje+-?

• electra_glidejos

Neem aan dat je een dyna hebt? Kan ook een massa probleem zijn wat vaker voorkomt bij rubbermounts. Kijk of je massa kabels op de accu en onder op je frame nog goed zijn, als je de boel gaat vervangen gaat dit ook weer stuk.

• dyna

ok ik ga het controleren thanx

• klaas

hoi,

een 12v accu moet altyd 12v of iets meer aangeven, geeft hij lager per 2V aan dan is hij stuk( zonder draaiendemotor )

bij draaiende motor moet de laadspanning tussen de 13,5 en 14,8 v zijn, afhankelijk eenbeetje van het toerental, t maximum bij zo een twee duizend toeren

zo te lezen laadt ie van jouw een dikke 0, nog wat volt

Das niet goed

zit t stekkertje die in t blok zit vanaf de gelijkrichter ernog wel of niet goed meer in?

trek s voorzichtig aan alle draadjes tydens t stationair draaien en meet dan gelijk de laadspanning, mogelijk heb je een draadbreuk ofzo, t kan zijn dat de dynamo stuk is, dan laadt ie soms wel en soms niet

de accupolen, vooral de min moet goed zijn

heb je de draad die naar je dynamo gaat wel op de + vd accu, een dynamo heeft immers stroom nodig om stroom te maken

succes ermee

mvg klaas

• dyna

heb alles geprobeerd klaas en denk dat dit het is of niet?. ik heb de stator doorgemeten als ik met een ohm meter op een draad meet en de ander op massa hou heb ik ik 0 ohm en met de andere draad het zelfde doe meet ik ook 0 ohm en tussen beide draden meet ik een kleine weerstand en dit moet hoog zijn dus is men stator onderbroken en of maakt inwendig massa

• Peets HD

Hij is gewoon stuk dyna en moet vervangen worden en ik neem aan dat het een dyna is waar je overpraat , dan is het vervangen in een uurtje gebeurd .

• Jos V.

Een dynamo heeft stroom nodig om stroom te maken?

Leg me dat eens even uit Klaas.