afslaan bij stationair

  • ronnie vermulst

    Hoi

    Ik heb een Harley shovelhead 1340. Blok is compleet gereviseerd. Er zit een mikuni 40mm carberateur op. Het blok loopt perfect, alleen bij stationair loopt ie een minuut goed waarna hij ketst uit de carberateur en dan afslaat.

    Ik heb vandaag de rubbers van het inlaatspruitstuk (manifold) vernieuwd, de oude waren niet veel meer van over. Het spruitstuk sluit toch goed aan op de cylinders.

    Na het monteren start ik de motor (kickstart), het probleem is er nog steeds. Hij slaat na ong. 40 sec weer af. Hij start overigens wel weer goed.

    Wat zou het kunnen zijn, of zal de carberateur aan vervanging toe zijn?

    Groeten Ronnie

  • appie

    compleet gereviseerd

    en dan is er van de manifold pakkingen niet veel meer over?????

    hoeveel kilometers na revisie???

  • Peets HD

    Zit er geen lucht bel in je benzine slang ? slang moet ook de korste weg hebben vanaf de benzine tank , dus niet eerst naar beneden en dan omhoog over het mainfold en dan op de carb ,( voorbeeld dan he )

  • ronnie vermulst

    Het blok heeft na de revisie nu zo`n 2500km gelopen en het is na de revisie m`n 2e setje rubbers om het manifold. Vandaag nieuwe rubbers geplaatst (dikkere rubbers met sterkere klemmen), maar na het starten sloeg de motor gelijk na een kleine minuut weer af.

    Ik kan morgen wel eens de benzineleiding wat verleggen. Hij loopt vanaf de tank omlaag en bij de carberateur zo`n 4 cm omhoog. Het kan nooit niet veel zijn, maar voordat je het gevonden hebt………

    En het is toch vervelend wanneer je voor het stoplicht staat met een rij auto`s en meneer moet afstappen om z`n motor aan te kicken.

    Zelf zit ik te denken dat misschien de carberateur aan vervangen toe is, maarja…..voor het zelfde geld koop ik een nieuwe en is het probleem nog niet verholpen.

  • john l

    ja het kan wat peet zegt kijk maar eens of de benzine goed doorloopt trouwens 2 keer rubbers vervangen vind je dat ook niet erg vaak?

  • Ron

    2 keer rubbers vervangen is inderdaad niet normaal binnen 2500 km. Zelf denk ik dat het komt door te kleine klemmen die om de rubbers zaten, zodat deze bij het aanspannen al beschadigen. Nu heb ik een maat groter klemmen gebruikt.

    Ik ga aankomend weekend proberen de leiding te verleggen, ben benieuwd.

    Gr. Ronnie

  • Rudi

    Nou ik ben ook erg benieuwd of je het probleem kan oplossen , want ik zit ongeveer met hetzelfde probleem bij een shovel 1200 met S&S carburateur.

    En ja zeer vervelend als ie aan een stoplicht petst en afslaat met meestal een claxonconcert tot gevolg, alleen heb ik het geluk ook over een elektrische starter te beschikken naast de kickstarter.

    Dus ik zou zeggen hou ons op de hoogte.

  • Jos V.

    De oude type mikuni carburateurs kunnen lekken langs de asjes van de gaskleppen waardoor er vals lucht naar binnen komt. Daardoor wordt het mengsel te arm en petst hij uit de carburateur en je motor slaat dan bij stationair toerental af.

    Maar als je een HS42 hebt zou je daar geen last van moeten hebben.

  • ronnie vermulst

    Inderdaad, aan zogroeten Ronnieiets zat ik ook te denken. Dat de sleuven van de gasschuif versleten zijn en dat ie daar dan velse lucht trekt.

    Maar een HS42 op een shovelhead? Je zult een HS40 bedoelen, toch?

  • ronnie vermulst

    Ik heb zojuist de benzineslang recht naar beneden op de carberateur aangesloten, maar zonder resultaat. Het probleem is er nog steeds.

    Gr. Ronnie