Bobine 2e maal stuk

• Dirk

Hallo heb een chovel en daar is nu voor de 2e keer de bobine van kapot in een week tijd. heb weer een nieuwe erop gezeten voor de 3e keer en hij loopt weer als nieuw ,maar nu ben ik bang dat ie weer binnen een week kapot is Weet iemand waar dit aan liggen anders word het wel een hele duure geschiedenis dat H-D rijden

• john l

ik weet niet wat voor ontsteking je er op hebt zitten maar een niet goed werkende condensator kan rare dingen doen ze zijn niet duur dus zou ik dat eens proberen maar ik spreek hier niet uit ervaring.

• Peets HD

Wat voor onstekking heb je ? je hebt namelijk een 3 ohm en 4.7-5 ohm bobine , je met de goede waarde gebruiken anders blijft het stuk gaan .

• henky

Heb je toevallig cioontinu spanning op je bobine staan? OOk als je contact afstaat. Dit is funest voor je bobine.

Hoeveel om is je bobine en wat voor onsteking heb je. dit moet ook op elaar afgestemd zijn

henky

• Dirk

Ik heb er een gewone ontsteking met puntjes op zitten zoals het ook in 1976 was en ik neem aan dat een dealer een goede bobine mee geeft voor een chovel met puntjes

• Peets HD

Ja..ja………jij neemt aan .

• Jan

Ga er maar van uit dat ze bij de meeste officiële dealers totaal geen verstand hebben van het pre- evo tijdperk. Het merendeel van hun personeel was toen nog niet eens geboren. Komt ook nog bij dat die jongens en meisjes die daar onderdelen aan jou verkopen alleen verstand hebben van verchroomde souveniers en t-shirtjes.

• Big Peter

Dirk,

Jij moet effe naar de man die ook sleutelen kan !

Wat Peet zegt, je moet nooit zomaar iets aannemen

van een dealer.

Het is erg belangrijk te weten wat voor weerstand je

bobine moet hebben. ( 3 ohm of 5 ohm )

Zoek even op www.hdforums.com

Gr. Peter

• Peets HD

Beste Peter het gaat hier niet om of je wel /of niet iets aan moet nemen van een dealer .

Het is ook niet zo dat dealers niets weten , het gaat er om is het een vergissing of hebben ze er niet goed bij stil gestaan dat het om punten gaat .

Als aan een dealer vraagt of ze een 5 ohm bobine voor je hebben , geven ze echt geen drie ohm .

Als er wordt gevraagd om een bobine van een bepaald bouwjaar kan er wel is wat mis gaan , er kunen later bijvoorbeeld punten in gezet zijn .

groeten peet

• hein

Heb je de dealer niet om een reactie gevraagd waarom hij denkt dat de bobine zo snel stuk is