1200 Conversie kit Sportster

  • Paul

    Hallo allemaal,

    Ik heb een vraagje en ja…. ik heb al gezocht naar oude onderwerpen hierover in het archief en nee…. kon ze niet vinden ;o)

    Ik heb een zelfbouw Sportster 883,maar wil er (aan het einde van het jaar?) een 1200 conversie kit op laten zetten (heb zelf 2 linker handen ,niet de gelegenheid en het gereedschap voor),maar vraag me af,tegen wat voor kosten plaatje kan ik oplopen?

    En wat gebeurd er dan eigenlijk met m'n motor? Uitboren? oid?

    Ben gewoon benieuwd,wil gewoon dat m'n motor meer power en snelheid krijgt.

    Zit nu met een beetje harde wind bij 130 km/u al te vechten om meer snelheid te krijgen en met veel persen en geluk lukt het een soms beetje.

    Of is m'n uitlaat uit boren en opnieuw afstellen net zo goed, wel goedkoper,maar beter??

    Ben benieuwd wat jullie mening/ervaring is.

    alvast bedankt voor de reply's!

    Cheers

    Paul

    ps. Ik weet dat een Harley het lekkerst loopt bij 90 - 100 km/u,maar je wil wel eens wat meer. ;o)

  • Konijn

    Beetje tunen kan nooit kwaad. Ik heb ook een 883 en ik heb er voor een grotere poelie opgezet, trekt wat minder snel op maar op de grote baan loopt het wel beter. Succes.

    Gr + wortel

  • Paul

    Hij moet wel een beetje snel op blijven trekken,vindt ik wel lekker.

    Heb er van de week weer een nieuwe ketting en tandwielen op laten zetten,dus voorloppig kan ie weer wat hebben. hahaha

    Bedankt voor de reply :o)

  • Peets HD

    Honen en boren , kop aanpassen en eventueel andere nokassen maar dat is niet echt een noodzaak om wat vlotter te rijden .

    Je kan het zo gek maken als je wil maar in neem aan dat hij bedrijfszeker moet blijven en je er niet mee gaat racen .

  • Paul

    Bedankt voor de reply Peet, echt vlotter lopen hoeft niet eens,hij trekt lekker weg,maar het punt is…. een aantal weken een ritje gemaakt samen met een andere sportster (1200) maar toen we 100 km/u reden en een beetje aan het “dolen” waren trok zij het gas open en was………….. zoef weg,en toen ik het gas open trok….was het eeeen st ukk traaaaagerrr. Dat verschil zou ik eigenlijk opgelost willen hebben.

    Ik ga er niet mee racen,maar gewoon wat meer power, ook als ik 100 km/u rijdt.

    Dus toch een conversie kitje??

    Cheers

    Paul

  • Peets HD

    Boren honen en 1200 zuigers en je koppen aanpassen op de 1200 en je bent al een heel eind .

  • Paul

    okay,cool & bedankt alweer voor de reply.

    Enig idee welk kostenplaatje ik ongeveer kan verwachten?

    Heb geen idee namelijk.

    Cheers

    Paul

  • Heppie

    Kijk eens op dit forum,daar vind je allen informatie.

    http://charlesb52.xsbb.nl/viewtopic.php?f=1191&t=564084

    m.v.g. Rob

  • wilco l.

    Heb zelf een 883 en in januari in Almere laten ombouwen tot een 1200, het is inderdaad een hele andere “bike”geworden, trekt sneller etc. Ook nog een tweedehands forcewinder opgezet en loopt/trekt beter. Ik had hetzelfde probleem, bij invoegen de snelweg op zat ik ook steeds te wachten tot ik eindelijk wat snelheid had. Ik kan het je van harte aanraden, zorg wel dat ze goede “orginelen ”HD onderdelen gebruiken, blijft je harley net zo betrouwbaar. Succes

  • Charley

    Hoi Paul,

    Heb je als eerste al eens je luchtfilter sproeier bezetting en uitlaat aangepast op je 883, scheelt al stukken, ( K&N luchtfilter, grotere sproeiers en 2 in 1 uitlaat ). Als je dit nog te weinig vermogen vindt geven, kun je als nog over een ombouw naar 1200 overwegen.

    Maar bovenstaand is vriendelijker voor je portemonnee en als je 'm toch naar 1200 ombouwt is het aanpassen van deze drie items ook hierbij geen overbodige investering, een standaard 1200 kan ook wel wat pep middel gebruiken.

    Suc6,

    Charley