Hey
Kan iemand mij vertellen waarom een flt minder waard zou zijn dan een flh ook als je em evt ombouwd naar een flh, tis immers een ander frame…
Steven
De meeste mensen vinden een FLT een lilluku motor en een FLH is de oerharley.
Een FLT rijd wel fijner als een FLH omdat het blok in rubbers hangt.
Om een FLT frame te verbouwen moet je heel creatief zijn.
Het is veel werk maar met een andere koplamp kom je al een heel eind alleen het balhoofd ziet er ook totaal anders uit.
Ik heb een FLT(C) '87 omgebouwd naar een (soort van) RoadKing (check het smoelenboek voor piccies).
't Is wel te doen, maar makkelijk is anders. De poten staan ‘verkeerd om’, en dus kun je er maar zo geen andere voorpartij (balhoofd) inzetten, want dan krijg je een enorm gat tussen de tank & het balhoofd. In tegenstelling tot een FLH (en bij elke andere motor) staan de voorpoten nl. áchter het balhoofd ipv ervoor . De enige ‘nette’ oplossing voor de voorpartij is alle plastick-meuk eraf slopen, en er een RoadKing koplamphuis opzetten. Past (bijna) in 1 keer. Ik heb ook al eens een Indian geprobeerd, maar die zijn nét 1,5 cm te smal….
Inmiddels zit er bij mij een RK-koplamphuis & een afkoppelbare FLH batwing op.
Het kloterige van een FLT-frame is dat je er weinig aan kunt ‘choppen’ zonder er flink de slijptol in te zetten; de toptube is enorm breed, de balhoofdplaten zitten verkeerd om, de olietank zit op een lullige plek zodat je de achterkant niet echt ‘strak’ (lees: zonder koffers) kunt maken etc., etc, etc.
Ze worden na de verbouwing wel (iets) meer waard, maar als het goed is geldt dat voor alle verbouwingen ….. maar om het als ‘belegging’ te zien? Afhankelijk hoe handig je zelf bent, en waar en waarvoor je de nodige onderdelen vandaan haalt, reken op een ‘van - tot’ verbouwing als de mijne (wielen, banden, tank, uitlaten, zadel, kuip, passinglights, stuur & aanverwanten en ander klein geneuzel), op tussen de 2 en 4000 euries (ex paintjob).
Er ís natuurlijk een reden dat ze zo goedkoop zijn….. ;-)
Of ik het weer zou doen? Nee, niet op deze manier. Ik denk dat ik de originele FLT-kuip erop zou laten en richting ‘streaming bagger’ zou gaan. Is weer eens wat anders dan de zoveelste FLH-OldSkool-KiekMijEensVetWeez'n-kloon… met alle respect voor de FLH-rijders natuurlijk ;-)
Succes.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?