Flh oFlt

  • Steven

    Hey

    Kan iemand mij vertellen waarom een flt minder waard zou zijn dan een flh ook als je em evt ombouwd naar een flh, tis immers een ander frame…

    Steven

  • Jos V.

    De meeste mensen vinden een FLT een lilluku motor en een FLH is de oerharley.

    Een FLT rijd wel fijner als een FLH omdat het blok in rubbers hangt.

    Om een FLT frame te verbouwen moet je heel creatief zijn.

    Het is veel werk maar met een andere koplamp kom je al een heel eind alleen het balhoofd ziet er ook totaal anders uit.

  • Steven

    yo, bedankt voor de reaktie, maar stel dat je een “goed gelukte” flt naar flh transformatie hebt, zou dat voor de waarde wat uitmaken?

    Dat ie dan beter rijdt enzo klinkt mij wel goed in de oren eigelijk!

    Steven

  • Jos V.

    Het blijft een FLT en die zijn minder waard.

    Koop je hem voor jezelf of voor de handel?

  • Steven

    Ik wil em voor mezelf, maar het zou leuk zijn als ie zijn waarde zou houden natuurlijk…appeltje voor de dorst idee.

  • Jan

    Appeltje voor de dorst? Dan kan je je geld beter gaan beleggen. (lol)

  • Big Peter

    Ja, ik heb begrepen dat het bij Fortis

    wel goed gaat !

    Peter

  • Jan

    Aegon is ook niet verkeerd, hebben onlangs nog 3 miljard gestolen uit het pensioen potje van de havenwerkers. Dat geeft pas rendement.

  • Bugeater

    Ik heb een FLT(C) '87 omgebouwd naar een (soort van) RoadKing (check het smoelenboek voor piccies).

    't Is wel te doen, maar makkelijk is anders. De poten staan ‘verkeerd om’, en dus kun je er maar zo geen andere voorpartij (balhoofd) inzetten, want dan krijg je een enorm gat tussen de tank & het balhoofd. In tegenstelling tot een FLH (en bij elke andere motor) staan de voorpoten nl. áchter het balhoofd ipv ervoor . De enige ‘nette’ oplossing voor de voorpartij is alle plastick-meuk eraf slopen, en er een RoadKing koplamphuis opzetten. Past (bijna) in 1 keer. Ik heb ook al eens een Indian geprobeerd, maar die zijn nét 1,5 cm te smal….

    Inmiddels zit er bij mij een RK-koplamphuis & een afkoppelbare FLH batwing op.

    Het kloterige van een FLT-frame is dat je er weinig aan kunt ‘choppen’ zonder er flink de slijptol in te zetten; de toptube is enorm breed, de balhoofdplaten zitten verkeerd om, de olietank zit op een lullige plek zodat je de achterkant niet echt ‘strak’ (lees: zonder koffers) kunt maken etc., etc, etc.

    Ze worden na de verbouwing wel (iets) meer waard, maar als het goed is geldt dat voor alle verbouwingen ….. maar om het als ‘belegging’ te zien? Afhankelijk hoe handig je zelf bent, en waar en waarvoor je de nodige onderdelen vandaan haalt, reken op een ‘van - tot’ verbouwing als de mijne (wielen, banden, tank, uitlaten, zadel, kuip, passinglights, stuur & aanverwanten en ander klein geneuzel), op tussen de 2 en 4000 euries (ex paintjob).

    Er ís natuurlijk een reden dat ze zo goedkoop zijn….. ;-)

    Of ik het weer zou doen? Nee, niet op deze manier. Ik denk dat ik de originele FLT-kuip erop zou laten en richting ‘streaming bagger’ zou gaan. Is weer eens wat anders dan de zoveelste FLH-OldSkool-KiekMijEensVetWeez'n-kloon… met alle respect voor de FLH-rijders natuurlijk ;-)

    Succes.

  • hein

    deze aanpassing staat bij mij ook op de lijst. heb je nieuwe schetsplaten laten maken? alleen een RK koplamp en tank passen toch niet?