ploffen in de carburateur

• tino

Hallo allemaal heb een chovel van 25 jaar oud nu in een keer gaat ie ploffen in de carburateur .Bougies zijn goed de ontsteking is ook goed en staat ook goed op tijd .Ik weet het niet meer is er iemand die dit ook wel eens heeft meegemaakt en weet wat het kan zijn en het is echt van het ene op het andere moment gekomen wie weet raat

• peetshd

plofen in de carb is vaak een te arm mengsel , als dat ineens gebeurd terwijl je er nooit last van heb gehad kan je bijvoorbeeld lekke spruitstuk hebben .

• tino

hallo peet het spruitstuk heb ik ook al naa gekeken maar die lekt ook niet het is een S&S carb. en de compressie is ook goed op allebij de cilinders

• John

maak je carb eens goed schoon….

• Saks

contactpunten versleten?

• peetshd

heb je al geprobeerd om de mix idle jet een kwart of een halfe slag verder open te zetten ? zo ja , wat voor resultaat geeft dat ?

• tino

maakt niet uit peet gaat alleen slechter lopen het gebeurt alleen als ik gas geef het is net of ie te veel benziene krijgt maar heb nergens aan gezeten en het is zo ineen keer begonnen

• hein

heb je het benzinefilter en sproeiers al gecontroleerd op verstoppingen

• tino

Ja hein ook al kan het niet aan de nokken assen liggen ?????????????

• Peets HD

Tino zo moeilijk is het niet maar via mail zonder even te luisteren of te kijken naar je motor is erg lastig , rij even langs bij je dealer want diagnose stellen is zo gebeurd .Heb je de bougies al vervangen ? ik zal dat even als eerste doen .