tankdoppen

• sven

Goedemorgen All,

effe een vraagje , ik heb een 2e tankset gekocht helemaal strak laten maken en een mooie special paint erop laten zetten om mijn fatboy zo naar mijn eigen smaak te maken, echt super allemaal nu ik de spullen monteer blijkt de tank die ik ooit via marktplaats gekocht heb (volgens mij een heritage tank) net effe anders te zijn dan mijn 98 fatboy orginele tank.

Zo zitten de benzinekraan en benzineleiding op een andere plek bij deze tank ( verder naar het stuur).

Dit los ik wel op want is niet zo'n probleem kwestie van slangen vernieuwen door langere .

Dit is misschien veranderd want de tank was volgens mij van een veel ouder bouwjaar dan mijn orginele set.

de ontluchting loopt ook via de tankdop terwijl bij mijn oude set er een slang tussen de tankhelften liep voor ontluchting.

tevens zijn de tankdoppen 35 mm en op mijn orginele set 40 mm .

mijn vraag is of iemand me kan zeggen voor wel type tank ik nu tankdoppen moet bestellen kan ik gewoon uitgaan van een heritage en zijn die altijd 35 mm ??

want ik moet nu dus een linker en rechter tankdop 35 mm hebben waarvan de rechter met ontluchtingsventiel ??

Op veel sites worden de tankdoppen niet op afmeting gekocht maar staat er een type waarvoor ze geschikt zouden zijn .. en ik heb geen idee welke types een 35 mm tankdop hebben.

Verder vroeg ik me af of er nog meer zaken zijn waar ik op moet letten mbt de ontluchting want is ontluchting via de rechter tank dop genoeg voor beide tankhelften ??

Bedankt (alweer ) voor jullie hulp .

gr,

Sven

• peetshd

ontluchting in je rechter tank dop is goed genoeg , als het screw in doppen zijn moeten ze gewoon passen .

• John

is ook niet echt slim om je tank eerst te laten spuiten en dan pas kijken of t past….

• Peke

jammer weer zo'n antwoord.

wat denk je wat hij er nu zelf van vind?

• Paul

Als we allemaal zo bijdehand zijn,worden er ook geen vragen meer gesteld lijkt me,lekker saai.

• Matoe

Sven,

ik heb een tijd lang lopen rommelen met mijn tankdoppen en het vacuumtrekken.. tot ik erachter kwam dat er bij mij ook geen slang tussen de tankhelften zit…

ik heb nu ontluchting in beide doppen en werkt perfect !!!

Succes,

Matoe

• John

die slang tussen beide tankhelften heeft niks met BEluchten te maken,als je slechts aan 1 kant een benzinekraan hebt zitten is t wel handig als de benzine aan de andere kant ook daar naartoe gaat,vandaar de slang dus….kijk maar naar evo electraglides,die hebben een 1 delige tank met 1 dop in t midden maar daar zit ook een slang tussen….

• peetshd

Waarom bijde tankdoppen , aleen rechter tankhelft is genoeg , als de tank uit twee delen bestaan is het bovenste overloop slangetje voor het vacium en de rechter tank dop zuigt de buitelucht aan .

als je de linker tankdop onlucht en je vult je tank vol met benzine loopt het uit het ondluchtings gaatje .

• sven

Oke .. bedankt allemaal weer voor de reacties , en yes het is niet slim om eerst te laten spuiten en dan te passen , overigens past het allemaal prima en ben ik alleen verbaast over het feit dat binnen de softal range er dus wel verschillen zijn en ik dacht dat of je nu een heritage of fatboy tank pakt deze allemaal hetzelfde zijn zolang ze maar van een evo zijn, maar het is dus absoluut niet zo.

De plaats van e benzine kraan is na een bepaald bouwjaar gewijzigd , en geloof het of niet de benzine doppen zijn rond 92 dus ook echt anders.

ik ben naar een dealer geweest en die reageerde net als hier dat dit niet kan en dat het allemaal dezelfde maat is , maar toen ik vroeg zijn doppen in mijn tank te draaien moest hij toegeven dat het vreemd was maar dat ik gelijk had met mijn vraag.

bij de bestelnummers van tankdoppen blijkt het nummer van voor 92 ook anders te zijn dan softails na 92 en dit zou dus met die minimale afmeting verschillen te maken kunnen hebben.

mijn 98 er tank heeft tankdoppen met een schroefdraad diameter van 40 mm

bij de tank die gespoten is (waarschijnlijk heritage tank van voor 92 ) is deze schroefdraad dus 35 mm en dan passen de tankdoppen dus echt niet.

Andersom merk je het niet eens want 5mm in de totale doorsnede is met draaien amper voelbaar.

De dealer stond er ook een beetje van te kijken .. en was ze dus nog nooit opgevallen…

Ik ben echt superblij met dit forum want ben vaker met vragen goed geholpen , en ik snap dat de “die hards” hier een hoop vragen dom en stom vinden.

Maar het is natuurlijk het gemakkelijkst om je motor naar de dealer te brengen en alles te laten doen, … ik verkies om dingen zelf te doen zodat ik soms een domme vraag moet stellen .. maar straks wel weet hoe het in elkaar zit en misschien weer een ander kan helpen ..

Die de volgende domme vraag hier zal stellen … ;-))

• Dombo

Er bestaan geen domme vragen…..wel domme antwoorden.