shovelgereedschap

• melliw

Hoi.

Wat voor een gereedschap heb je op zijn minst nodig om een shovel goed te onderhouden buiten het standaardgereedschap ( inch maat steek,- dop,- en inbussleutels )

Vooralsnog wil ik me nog niet wagen aan het motorblok maar een versnellingsbak reviseren wil ik toch wel zelf kunnen. Ik weet al wel dat ik een koppelingsnaaftrekker en een tandwielmoersleuten nodig heb. Het gaat me er dan ook om wat ik niet weet en wat ik eventueel voor een soort lagertrekkers/plaatsers , keerringtrekkers/plaatsers , poelietrekkers en dergelijke nodig heb. Of misschien is er wel een setje waar alles in zit maar dat hoor ik wel.

Gr Willem

• Saks

ik weet niet precies wat je wilt reviseren maar een versnellingsbak loshalen en uit elkaar halen (wat dingen vervangen en weer in elkaar zetten) gaat met simpel gereedschap; steek of dop en imbus en een schroevendraaier. Verder heb je een dop nodig voor de clutch hub nut.

Voor keerringen heb ik nooit iets speciaals gebruikt.

• melliw

Kijk zo wordt ik toch stukje bij beetje wijzer. Weet je de maat ook van de dop voor de clutch of is het dan toch verstandiger om gelijk een setje aan te schaffen.

Gr Willem

• peetshd

voor 100 euries heb je verlopig ff genoeg .

http://www.buitelaar.nl/comasy/templates/product.aspx?productid=2726

sucses .

• Jos V.

Je hebt ook een luchtsleutel om de moer van je kruktap los te halen als je de primaire kant wilt ontmantelen.

• peetshd

ja dat begrijp ik jos , ik doe de heledag niks anders , maar dat bedoel ik er ook niet mee , het is een mooi setje voor een thuis beginner , je kan een elect slagmoer sleutel huren die zijn sterk zat .

• Saks

1 1/8“ en voor de compensator sprocket 1 1/2” (als je een belt drive hebt zal-ie iets kleiner zijn)

• melliw

Dat is nog geen 50 eurocent per stuk ! Dat kan nooit wat wezen toch. Misschien hebben jullie nog wat meer adresjes.

Gr Melliw

• peetshd

Voor een bedrijf heb je er niks aan , maar voor thuis is het goed genoeg .

Maar goed als je het niks vind mij best , was maar een ideetje .

• Dombo

Of deze bij Motozoom:

http://www.motozoom.nl/webshop/meerinfo.cfm?isSpecifiek=0&specialShopsCode=&alleenAanbiedingen=0&bestelnummer=10003570&SID=2161757&SToken=6182B4EA91D2DD2D