monteren van forward control

• Carl Kort

Hallo, in het bezit van een Dyna Lowrider FXDL. 80 ci. gekocht tijdens bezoek in USA een originele forward controlkit. rechter zijde ( rem ) reeds gemonteerd.

de versnellingszijde vind ik toch wat angstig. wanneer ik de montage handleiding lees moet oa de kopp worden verwijderd. ik neem aan dat ook de riem verwijderd moet worden. Moet een redelijk technische man ( 20 jaar geleden automonteur geweest ) hier maar vanaf blijven ? of is het wel te doen en maar gewoon beginnen.

graag enkel reacties mbt ervaringen

• peetshd

Ik weet niet waar je het over hebt je kop verwijderen voor voorward controls ? dat zit daar helemaal niet in de buurd .

En dan nog een riem verwijderen ? verklaar u nader zou ik zeggen en alles wordt je uitgelegd door wie dan ook hier .

• Marcel

Als je de originele schakelhevel die door de primaire kast laat zitten

hoef je de KOPPeling niet te verwijderen.

je blijft dan alleen tegen dat uitsteksel aankijken in je inspection cover

Marcel

BH

• Carl Kort

met kopp bedoel ik: koppeling. de opmerking van Marcel vind ik al bijzonder interesant. ik zou misschien wel een mooi afdekdopje kunnen maken op de as welke uit de primaire kast komt. Ik sta open voor meer suggesties………..peetshd schreef:

>

> Ik weet niet waar je het over hebt je kop verwijderen voor

> voorward controls ? dat zit daar helemaal niet in de buurd .

> En dan nog een riem verwijderen ? verklaar u nader zou ik

> zeggen en alles wordt je uitgelegd door wie dan ook hier .

• Saks

een redelijk technisch persoon moet hier maar gewoon aan beginnen. Ik heb geen ervaring met dyna's maar met een boek en een beetje inzicht is die primaire kast simpel te verwijderen en ook weer terug te plaatsen.

Of zoals Marcel zegt; forward controls monteren en lekker rondrijden (eventueel met een mooi kapje over dat uitstekende asje) en later eens die kast eraf halen als je meer vertrouwen hebt of als je toch eens aan je koppeling of pulley moet prutsen.

• peetshd

Afdekdopje hoef je niet te maken die kan je zo kopen , net zo goed als het beugeltje die aan je blokbout zit om te verkomen dat je hevel gaat liggen klapperen .

Vergeet niet als er geen afdek dopjes op de gaten in je frame gezeten gezeten om er even een tap door te halen , als je bout afbreekt ben je verder van huis .

Verder is het zo simpel dat iedereen het wel zelf kan .

• Carl Kort

super kerel, geweldige tip. enig idee waar ik zo'n dopje en beugeltje bestel?